Evet, Pico 4 iyi niyetli bir Quest 2 rakibi gibi görünüyor. Hazır modele gelince…

ByteDance, bir yıl önce VR kulaklık üreticisi Pico’yu satın aldığını açıkladı. O anda, ByteDance’in yakın zamanda Meta donanımıyla ciddi şekilde rekabet etme şansının yüksek olduğunu düşünen bir muhabir veya analist bulmakta zorlanacağınızı düşünüyorum. Yapmadım ve bunun yerine Pico’nun yakalama yazılımı stratejisinin ne olabileceği konusunda spekülasyon yaptım.
Yine de buradayız. Perşembe günü, Pico , Quest 2’yi utandırıp utandıramayacağını sormaya cesaret eden manşetleri garanti eden özelliklere sahip bir tüketici VR kulaklığı olan Pico 4’ü duyurdu .
Bu yıl Avrupa, Güney Kore ve Japonya’daki tüketiciler için piyasaya sürülecek olan Pico 4, Quest 2’nin Euro fiyatını da düşürmeyi başaracak (Meta’yı yükselttiğinde Pico ofislerinde bazı kutlama yumruklarının pompalandığını hayal etmem gerekiyor. Görev 2’nin fiyatı). ByteDance, Ubisoft’un Just Dance VR’si şeklinde makul derecede güçlü bir özel oyun bile kaptı. Just Dance franchise sadece popüler değil, aynı zamanda o kadar tuhaf bir şekilde kalıcı ki, Ubisoft tam on yıl boyunca orijinal Nintendo Wii’de yıllık taksitler yayınlamaya devam etmeyi uygun gördü . Tam olarak kulaklıkların toz toplamasını engelleyebilecek türden bir oyun.
Donanım, fiyat, yazılım stratejisi? Şimdiye kadar Pico, bu yeni tüketici hamlesinde her üçü için de çaba için en azından A’yı hak ediyor.
Ancak 4 Pro daha büyük bir hikayede rol oynayabilir
Bir Pico sosyal VR platformunun bir taklidi dışında Pico 4 etkinliğinden en az şaşırtıcı olan şey, yerleşik göz ve yüz izleme sensörleri ile yaklaşan bir 4 Pro modelinin haberiydi. Pico, ByteDance satın alımından önce ilk olarak bağımsız bir kulaklığa göz izlemeyi koydu, bu nedenle Meta’nın geçen yıl Quest Pro için duyurduğu seçim çerçevesi özelliklerine en azından ayak uydurmaya çalışan bir 4 Pro modelini görmek de beni şok etmiyor.
Ancak detayları incelediğimde Pico 4 Pro ilgimi çekiyor . Şimdiye kadar Quest Pro hakkında öğrendiğimiz her şeyle – ve güvenilir sızıntılara ayak uydurursanız , oldukça fazla – Pico 4 Pro’nun Meta’nın bir sonraki kulaklığını çoğu, hatta birçok boyutta geride bırakacağını hayal etmek zor. Lehçe söz konusu olduğunda, Meta’nın kulaklığının öne çıkacağına bahse girerim. Benim sorum, “Pro” piyasasının, Quest Pro’nun sahip olması gereken tüm özelliklerinin, Meta’nın belirlediği potansiyel olarak cüzdanı zorlayan fiyat ne olursa olsun, gerçekten buna değip değmeyeceğini düşünüp düşünmeyeceği .
Elbette ByteDance, 2021’de umduğu kadar çok kulaklık satmadı , ancak Pico’nun hem donanım hem de yazılım cephelerinde bu tür bir destekle neler başarabileceğini daha yeni görmeye başlıyoruz. Janko Roettgers tarafından bu yılın başlarında görülen batı yakasındaki iş listelerinin göze çarpan sayısı, ByteDance’in ABD’de tüketici VR’sini harekete geçirmesinin sadece bir zaman meselesi olduğunu gösteriyor, ancak şimdilik sadece Pico’nun 4 Pro’yu eyalette piyasaya sürmeyi planladığını biliyoruz. Yalnızca geliştiricilere ve diğer profesyonellere açık olması için iyi bir şans var. Ancak bu set arasında 4 Pro, Quest Pro’nun popüler bir alternatifi haline gelirse, bu pazarda daha cesur bir duruş sergilemeden önce ByteDance’in tam da ihtiyacı olan şey olabilir.
Meta, ByteDance’in henüz iyi bir fiyata yeterince iyi bir “Pro” teklifiyle rekabet edememesi için dua etmeli, çünkü eğer yapabilirse, Pico’nun o roketi sırtına bağladığı yaklaşık bir yıl oldu. Başka bir olası “Pro” tehdidine ek olarak, bu cephede daha fazla kazanç için endişelenmek kulağa kötü bir zaman gibi geliyor.
Sussudio’nun melodisine: “Rec Room Studio”
Geçen hafta şirketin yıllık Rec Con etkinliğinde, Rec Room’un tüm eğlence ve stat çığırtkanlığı arasında sızdığı en büyük haber, Rec Room Studio’nun duyurusuydu. Motor üreticisi Unity, içerik oluşturucuların bazı önemli Unity düzenleyici özelliklerinden yararlanmasına ve içeriği doğrudan düzenleyiciden Rec Room’a yayınlamasına izin vermek için Rec Room ile ortaklık kurdu .
Bu pek şaşırtıcı değil, ama Rec Room Studio’yu görünce gözlerimin fal taşı gibi açıldığını hayal edebilirsiniz. Bir gün, metaverse hedefleri olan herhangi bir şirket veya grubun neden uzun oyun modlama tarihinden bazı değerli dersler alması gerektiğini düşündüğümü derinlemesine incelemek için bir zaman ayırmaya çalışacağım. Şimdilik, yine de, size muhteşem Doom seviyelerindeki tüm müfredatımı ayıracağım ve şunu söyleyeceğim: Rec Room ve Unity, Studio gibi bir şeyi birlikte veya ayrı olarak takip etmeseydi, bu korkunç bir kaçırılmış fırsat olurdu.
Birincisi, Epic Games, Fortnite ve Unreal’ın düzenleme araçlarının birleşmesi ile bu fikri kendi başına alma yolunda ilerliyor; Epic CEO’su Tim Sweeney, tüketicilere oyun satmak için “birinci sınıf bir çıkışa” yol açacağını umduğunu söylüyor. Unreal Tournament’ın görkemli günlerini yönetmiş olan, çok güçlü plazma topunun sahibi , oyun şirketleri insanlara doğru yaratma araçlarını verip yoldan çekildiklerinde neler olabileceğine yabancı değil. Yine de Epic kadar kazançlı bir şirketin Apple veya Google’dan daha uzun vadeli bir mağaza görevlisi olacağına inanmak zor olabilir.
Tabii ki, Rec Room, içerik oluşturucuların platformunda gelir elde etmesini sağlama işinde, ancak Rec Room Studio’yu konsept olarak çekici kılan platform dışı potansiyel bir yol var.
Ortaokulda, Rec Room’dan önceki bir zamanı zar zor hatırlayan genç bir yaratıcı hayal edin (sizi yaşlı hissettirdiysem, özür dilerim). Bu içerik oluşturucu, uygulama içi araçları kullanmaya alışkındır, ancak Rec Room Studio’ya geçmek Unity editörü sayesinde onlar için yalnızca olanaklar açmakla kalmaz, aynı zamanda kullanışlı olabilecek mevcut Unity belgelerinin ve öğreticilerinin zenginliğini de çeker. olarak öğreniyorlar. Rec Room Studio ile bir oyun oluşturun ve bu proje dosyaları, Rec Room’un dışında, Unity tarafından desteklenen, geçerli bir bağımsız oyun olmaktan yalnızca birkaç adım ötede olabilir.
Epic, Fortnite ve Unreal arasındaki bulmacanın her iki yarısını da elinde tutarken, geliştiricilerin Roblox benzeri bir kilitlenme ile mücadele etme olasılığı açık görünüyor. Rec Room Studio’nun geliştirme için daha özgür bir yol olma şansını daha fazla görüyorum, ancak şeytan ayrıntılarda olacak. Ancak sallanıyor, geliştiricilerin ortalama yaşının Unity iş akışları hakkında çevrimiçi olduğunu ve hataların birkaç çentik düştüğünü göreceğimizden şüpheleniyorum.
Zeki vücut takibi ve biraz Bonelab
Dalgalar yaratmak için yapılan en son Meta VR araştırması, “QuestSim” adlı mütevazi bir adı olan bir makaledir. Daha aptal ama daha uygun bir başlık “Vücut Takipçi Şirketleri, Makine Öğrenimi Kara Büyü ile Ölüme Yakın Deneyime Sahiptir” olabilir.
Şaka bir yana, bu makalenin sonucu, Meta’nın oldukça yakın olduğu, şu anda mümkün olduğunu düşündüğü birçok gözlemciden açıkça daha yakın olduğu, sadece bir kulaklığın ve denetleyicilerin 3D konumlarını takarak bir kullanıcının vücudu için çok doğru pozlar üretmeye yakın olduğudur. her bir el bir takviye öğrenme modeline ve fizik simülasyonuna dönüştürülür. Uyarılar bir yana, sonuçlar sadece dikkate değer; Yeterince kötü vücut takibi ve poz tahmini gördüğünüzde, araştırma videosunda simüle edilmiş vücut postunun gerçekle mükemmel bir şekilde eşleştiği anlar dikkat çekicidir.
Tamam, ama bu uyarılar hakkında: Simüle edilmiş vücudu disket bir bez bebek gibi gösteren dans ve boks gibi birkaç uç vakanın yanı sıra, orada olmaması gereken bazı basit yürüme ve koşma hareketlerinin etrafında bir sarhoşluk havası da var. Bunu gecikmeyle veya David Heaney’nin işaret ettiği gibi , gerçek el pozisyonlarınızla küçük bir uyumsuzlukla birleştirin ve QuestSim ile birinci şahıs deneyimi, Nauseaville’e tek yönlü bir bilet olabilir.
Her makalede yazarların gelecekteki araştırma yollarına işaret ettiği bölümü biliyor musunuz? Bu makaleyi, VR geliştiricileri Stress Level Zero, yakında çıkacak olan VR sandbox oyunu olan Bonelab’daki yeni özelliklere ilk kez baktıklarında okuduğum gün okudum ve hem kağıt hem de oyun videosu, bir kullanıcının haritasını çıkarma konusunda aynı fikri ele alıyor. çok farklı oranlarda avatarlara izlenen hareketler. Stres Düzeyi Sıfır, bir avatarın eklemlerini oluşturmak için daha geleneksel bir ters kinematik (IK) modeli kullanıyor gibi görünüyor, ancak bu hafta bir oyun gönderiminde sonuçlarını gösterdikleri şey etkileyici.
Henüz konumsal izleme aksesuarlarının ölümünü talep etmenin zamanı değil, ancak makine öğrenimi ve/veya yaygın olarak kullanılan IK modelleri bu hızla gelişmeye devam ederse, izleyiciler halihazırda olduğundan daha zor bir satış haline gelebilir. Aynı zamanda, poz tahmininin işin çoğunu yapıp yapamayacağını izlemek amacıyla kulaklıklara ek sensörler yerleştirmeyi haklı çıkarmak da daha zor olacaktır. Vücudunuzu ve çevrenizi takip eden kamera sayısı ne kadar az olursa o kadar iyi olur mu?
VR’ye farklı türde bir “düz” getirmek
Bunu okuyorsanız, teşekkür ederim! İleriye dönük olarak, her Salı için planım, ücretsiz abonelerin en az bir öğeyi tam olarak alma garantisi ile yukarıdaki ayrıntı düzeyinde üç veya dört öğeyi ele almaktır.
Bülten sayfasının devamında, sizi diğer ilgi çekici hikayelere yönlendireceğim, ancak her sayının bu yerini, her hafta gördüğüm ve beni sürükleyici teknoloji veya onu çevreleyen topluluklar hakkında heyecanlandıran bir şeye dikkat çekmek için ayırmak istiyorum. Öyleyse tantanayı sıraya koyun…
Büyük ölçüde Trombone Champ’ın ortaya çıkması sayesinde Flat2VR mod topluluğunda ve daha genel olarak Twitter’da neler olup bittiğini takip etmek için harika bir ay oldu . Brooklyn merkezli Holy Wow tarafından geliştirilen Trombone Champ, eğlencenin en çok akortsuz korna çalmak olduğu absürt bir ritim oyunudur. Holy Wow’un oyununun viral hale gelmesinden sonraki günlerde VR trombon oyununu elde etmek için üretken mod yapımcısı Raicuparta’ya bırakın – daha az aptal başka bir modu kontrol etmek istiyorsanız, Raicuparta’nın çok daha rahat ve sürükleyici olan Outer Wilds’ın VR dönüşümünü şiddetle tavsiye edebilirim resmi olmayan bir VR modunun olmasını beklediğimden daha fazla.
Kaynak:
https://www.virtualvector.xyz/bytedance-meta-and-the-battleground-of-pro/