EnglishFrançaisDeutschTürkçe

The Walt Disney DIS Company, dünyanın en tanınmış eğlence markalarından biridir ve tüm zamanların en sevilen çocuk hikayelerinden bazılarının sorumlusudur. Bu nedenle, büyü ve hikaye anlatımı potansiyeli ile olgunlaşmış, sürükleyici, deneyimsel çevrimiçi ortamlar olan metaverse kavramı , iş stratejisi için mükemmel bir seçimdir.

Disney’in IP’si Marvel, Star Wars, 60 yılı aşkın süredir devam eden animasyon filmlerinden oluşan geniş kütüphanesi ve Disney Princesses ve Disney Villains gibi sevilen çocuk markalarını içerir. Bu dünyalara ve karakterlere odaklanan her türden paylaşılan, çevrimiçi dijital evrenin, büyük olasılıkla “fare evi” için büyük bir kazanç sağlayacağı mantıklıdır. Bunun belirli ayrıntıları şu anda çok az ve çok uzak olsa da, bu satırlar boyunca bir şeyler pişirdiği oldukça güvenli bir bahis gibi görünüyor!

Efsanevi eğlence markası, filmlerin, TV şovlarının ve çizgi filmlerin yanı sıra, elbette tatil köyleri ve tema parklarıyla da ünlüdür. Fantaziyi gerçek dünyada hayata geçirme yeteneği, aynı zamanda, çoğu kişinin gerçeği sanal ile harmanlamaya odaklanacağına inandığı meta veri deposuyla da düzgün bir şekilde bağlantılıdır. Bu nedenlerle Disney, bağlantılı, sürükleyici ve kalıcı sanal dünyaların sunduğu fırsatlardan yararlanmak için muhtemelen en iyi konumdaki şirketlerden biridir. İşte bu heyecan verici yeni trendin üzerine atlayacağını bildiğimiz veya beklediğimiz bazı yollara genel bir bakış.

Meta veri deposu fırsatları oluşturmak için yerinde insanlara ihtiyacınız var. Disney, metaverse stratejisini oluşturmaya başlamak için ilk “metaverse yöneticisi” Mike White’ın atanmasıyla bunun üzerinde çalıştığını gösterdi . Mike’ın unvanı, yeni nesil hikaye anlatımı ve tüketici deneyimlerinin Kıdemli Başkan Yardımcısıdır ve sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR AR ) potansiyelini anlamaya odaklanacağı düşünülmektedir.) ve diğer metaverse uyumlu teknolojiler. Bu teknolojilerin Disney’e ve diğer eğlence ve medya holdinglerine sunduğu şey, yeni izleyici deneyimleri oluşturmak için yepyeni bir araç yelpazesidir. Disney geleneksel olarak her zaman ileriye dönük olmuştur ve televizyonun gelişi, bilgisayar tarafından oluşturulan animasyon, video oyunları ve internet gibi önceki oyunu değiştiren atılımların gelişini hızlı bir şekilde atlamıştır; VR yaşı ve metaverse farklı şekilde.

Disney’de bu teknolojide gördüğü potansiyeli ima eden diğer yeni işe alınanlar arasında , Meta’da (Facebook) karma gerçeklik (MR) araştırmasının eski iletişim başkanı olan Erin Green yer alıyor. Kıdemli kişileri bu düzeyde işe almak, Disney’in kendisini metaverse sektöründe önemli bir oyuncu olarak konumlandırma konusunda ciddi olduğunu gösteriyor – 2030 yılına kadar 13 trilyon dolara varan bir değere sahip olabileceği tahmin edilen bir sektör. Bunun üzerine, Disney aynı zamanda 2022’nin ilk çeyreğinde AR ve VR personelini işe almaya en çok ilgi gösteren şirket.

Yeni Nesil Hikaye Anlatıcılığı

Disney’i harika yapan her şeyin merkezinde hikaye anlatımı yatar ve onun metaverse stratejisini bir arada tutan temel unsur olacağı mantıklıdır. Bununla birlikte, insanlar Disney hikayelerini düşündüklerinde, büyük olasılıkla ilk olarak filmlerinin ve TV şovlarının pasif deneyimlerini düşünürler. Ancak CEO Bob Chapek, kısa bir süre önce bir kazanç çağrısı sırasında şunları söyledi : “İster spor olsun, sadece oynatma yaptığınızda bunun daha az pasif tipte bir deneyim olacağının farkındayız. etkinlik ya da bir eğlence teklifi ve daha çok etkileşimli, ileriye dönük, aktif katılımlı türden bir deneyim.”

Disney mülklerine dayalı olarak bir dizi sanal gerçeklik deneyimi, belki de en önemlisi, Galaxy’s Edge Star Wars temalı deneyimden Masallar oluşturuldu. Tek bir oyuncuyla sınırlı olmak gerçek bir metaverse deneyimi olmasa da, Disney’in VR potansiyeli konusunda ciddi olduğunu gösteriyor. Bazıları, son ticari marka başvurularının, Marvel markasına dayalı bir tür metaverse deneyiminin de geliştirilme aşamasında olduğunu ve yakında açıklanabileceğini öne sürdü.

Blockchain ve NFT’ler

Meta veri deposu konseptinin pek çok hayranı, blok zincirlerin ve değiştirilemez tokenler (NFT’ler) gibi ilgili teknolojilerin , inşa edilen yeni dünyalarda büyük bir rol oynayacağına inanıyor. Bunun nedeni, sanal dünyaların (ve gerçekten sanal olan her şeyin) bir dereceye kadar ademi merkeziyetçilik ile – herhangi bir otoritenin merkezi kontrolünden özgürlük – inşa edilmesini mümkün kılmalarıdır. Disney örneğinde, örneğin sanal bir tema parkı yapacaksa, muhtemelen kendi dijital ortamlarının merkezi kontrolünü elinde tutmak isteyecektir. Ancak özellikle NFT’ler, benzersiz dijital koleksiyonlar ve sınırlı sayıda sanal varlıklar yaratma potansiyeline de sahiptir. Disney markalarının hayranlarının değer verdiği bilinen her şey! Şirket zaten Golden Moments adlı bir dizi NFT yarattı., en sevilen karakterlerinden bazılarını ve filmlerinden anları kutluyor. Şirketin sattığı çok çeşitli geleneksel, fiziksel koleksiyon ürünlerinin aksine, bunlar şirkete gelir sağlamaya devam edecek şekilde tasarlanmıştır. NFT’lere eklenebilen “akıllı sözleşme” işlevi sayesinde, hayranlar ve koleksiyoncular arasında her takas edildiğinde veya yeniden satıldığında Disney tarafından yüzde altı ücret alınır.

Tema Parkları ve Sanal Dünyalar

Chapek, “Bizde başka kimsede olmayan bir şeye sahibiz… parklarımız. Metaverse fiziksel ve dijitalin tek bir ortamda harmanlanmasıysa, bunu Disney’den daha iyi kim yapabilir?”

Aslında, bu harmanlama bir süredir devam ediyor – Disney parklarına, tatil köylerine, otellere ve yolcu gemilerine gelen ziyaretçiler, çeşitli sanal ve gerçek öğelerin kilidini açmak için kullanılabilecek “sihirli” bilekliklerden uzun süredir yararlanabiliyor. dünya etkileşimlerinin yanı sıra mağazalarda ve restoranlarda alışveriş yapmak için kullanılabilecek mağaza kredileri. Ayrıca, ziyaretinizi planlamanıza yardımcı olan ve kişiselleştirilmiş bir güzergah oluşturabilen Genie adlı sanal asistan tarzı bir uygulama oluşturmuştur, böylece ziyaretçiler en çok keyif alacakları cazibe merkezlerini kaçırmazlar.

Bunlar, tema parklarını içeren bir metaverse planının ilk yapı taşları olarak düşünülebilir. Yakın tarihli bir patent başvurusunda daha fazla ipucu bulunabilir . Bu, şirketin, kullanıcıların kulaklık takmasını gerektirmeyen AR ortamları oluşturmakla ilgilendiğini ima ediyor. Uygulamaya göre bu, SLAM – Eşzamanlı Yerelleştirme ve Haritalama olarak bilinen bir teknolojiyi içerecektir. Bu, teorik olarak konukların hareketlerini gerçek dünya ortamında (örneğin bir tema parkı) takip edecek ve karakterleri gözlerinin önünde hayata geçirmek için projektörler kullanacak. Benzer teknoloji, parklardaki canlı performanslar ve geçit törenlerinde zaten kullanılıyor; Buradaki fark, görsellerin belirli ziyaretçilere göre kişiselleştirilmesi ve kişiye özel bir deneyim yaratılmasıdır.

Disney ve Metaverse – Mükemmel Bir Eşleşme mi?

Bu nedenle, Disney’in metaverse planlarına ilişkin somut ayrıntılar, yazılı olarak kıt olsa da, şu ya da bu tür planların yürürlükte olduğu açık görünüyor. Bilgili pazarlama ve ticari beceriler ile kendi güçlü ve zayıf yönlerinin kapsamlı bir şekilde anlaşılması sayesinde Disney, bugünün Z kuşağı çocukları ile, onu ilk kez bir hane adı yapan baby boomer nesliyle olduğu kadar alakalı kalma konusunda olağanüstü bir başarıya imza attı. Son yıllarda, Marvel ve Lucasfilm gibi manşetleri kaplayan satın almalar, ona, teknoloji odaklı yeni hikaye anlatımı deneyimlerine adapte olmaya hazır, kalıcı favori markaların ve karakterlerin velayetini verdi. Bir araya getirildiğinde, bu faktörler, House of Mouse’un meta veri deposunun gelişiminde öncü bir rol oynamak için iyi bir konumda olmasını sağlar.

Kaynak:

https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2022/10/07/disney-the-metaverse-digital-transformation-and-the-future-of-storytelling/amp/