EnglishFrançaisDeutschTürkçe

Baskın bir pazar payına sahip olgun bir ürün olmasına rağmen, Google Haritalar’ın yol haritası daha genç ve daha çevik bir ürüne benziyor. Bunun bir kısmı, Canlı Görünüm olarak bilinen AR navigasyon özelliğini içerir. Ve en son güncellemesi, Canlı Görünümü daha aranabilir hale getirmektir (sonuçta Google’dır).

Tanıdık olmayanlar için arka plan olarak, Live View, bir akıllı telefon üzerinde 3D yönlü kaplamalar aracılığıyla kentsel yürüyüş navigasyonu sunar. Cihazları yerelleştirmek (nerede durduğunuzu tanımak) ve buna göre AR yön oklarını kaplamak için Google’ın Sokak Görünümü resim veritabanını kullanır .

En son güncellemeye gelince, artık aynı kullanıcı deneyiminde işletmeleri arayabilirsiniz. Telefonunuzu belirli bir caddeye doğru tutarak, AR aracılığıyla görsel olarak ortaya çıktığını görmek için bir işletmeyi (örneğin ATM’leri) arayabilirsiniz. Bunu kentsel maceralarınız için bir görsel zeka katmanı olarak düşünün.

Bir Google etkinliğinde Google Başkan Yardımcısı ve Geo Chris Phillips’in Genel Müdürü, “Kameranızı kaldırabilir ve yakındaki ATM’yi gerçek dünyada görebilirsiniz,” dedi. “Ayrıca kahve dükkanlarını, bakkalları ve toplu taşıma istasyonlarını da görebilirsiniz. Bir bakışta bir bölgenin nasıl bir yer olduğunu gerçekten anlıyorsunuz.”

Sıklık ve Popülerlik

Kullanıcı deneyiminde daha derine inerek, hem arama hem de keşfetme öğelerini içerir. Kullanıcılar belirli işletmeleri arayabilir veya etraflarında neler olduğunu keşfedebilir. İkincisi için, kullanıcılar, yakındaki işletmelerin kategori tabanlı katmanlarını etkinleştirmek için Canlı Görünüm’deyken farklı işletme kategorilerine dokunabilir.

Adil olmak gerekirse , Google’ın Eylül’deki Search On etkinliğinde tanıtıldığı için bu hamlenin geleceğini biliyorduk . Londra, Los Angeles, New York, Paris ve San Francisco’daki kullanılabilirlik gibi yeni ayrıntılar da dahil olmak üzere yakın zamanda yayına girdi. Başlangıçta mevcut olan kategoriler arasında kafeler, bankalar ve ATM’ler bulunur.

Özellikle, bu kategorilerdeki değer çoğunlukla sıklıklarından ve popülerliklerinden kaynaklanmaktadır. Google’ın uzun yıllara dayanan kullanıcı arama verileri, bu işletme türlerini vurgulama konusundaki tercihini bilgilendirmiştir. Bunlar aynı zamanda, Canlı Görünümün en çok kullanıldığı yoğun kentsel bölgelerdeki popüler aramalardır.

Live View, bu işletmelerin nerede olduğunu belirtmenin yanı sıra çalışma saatleri gibi ayrıntıları da ortaya çıkarıyor. Yine, Google, yıllardır topladığı yerel işletme verileri/ayrıntıları göz önüne alındığında, bunu yapmak için benzersiz bir konuma sahiptir. Ve coğrafi yerel AR’de yalnızca yüzeyi çizdi.

Yerlerin İnterneti

Yüzeyi çizmekten bahsetmişken, Google Haritalar’da ve genel olarak daha fazla AR özelliği görmeyi bekliyoruz . Google’ın görsel arama aracı olan Google Lens ile birlikte Live View, Google’ın coğrafi-yerel AR hedeflerinin merkezinde yer alır. Buna Yerlerin İnterneti de diyoruz.

Bu hırslar, Google’ın son 20 yılı aşkın süredir web’i endeksleyerek muazzam değer yaratma geçmişinden kaynaklanmaktadır. Şimdi, fiziksel dünyayı endeksleyerek benzer bir şey yapmak için bolca fırsat görüyor. Ve bu başucu kitabının bir kısmı, tıpkı web gibi, karşılık gelen bir bilgi grafiği oluşturmaktır.

Şimdiye kadar bu çadırın altındaki girişimler arasında Lens ve Live View’un yanı sıra her ikisinin de paraya çevrilebilir alışveriş ve e-Ticaret varyasyonları yer alıyor. Belirtildiği gibi, bu özelliklerin arkasında, Google’ın oluşturmak için yıllarını harcadığı Street View ve dizinlenmiş resim kitaplıkları gibi benzersiz verileri vardır.

Genel olarak Google, kamera ilerisi Gen-Z’nin eğilimleriyle uyumlu olarak daha görsel hale geliyor. Neslin yetişkin tüketici popülasyonuna dönüştüğü için satın alma gücü kazanmaya devam ettiği göz önüne alındığında, bu tamamen geleceğe hazır olmakla ilgili. Google’ın gözü bu ödülde.

Kaynak:

https://arinsider.co/2022/11/30/google-advances-its-geo-local-ar-play/