Sanal gerçeklikte yolunuzu HyperJump ile atın.

Sanal gerçekliğin, gerçekten sürükleyici bir deneyim arayan oyunculara sunacağı çok şey var. Bununla birlikte, bir sorun birçok oyuncuyu raylarında durmaya ve gerçek dünyaya dönmeye zorlayabilir: taşıt tutması. HyperJump’ın arkasındaki araştırmacılar, yine de bir çözüm bulmuş olabileceklerini düşünüyorlar.
Kanada’da VR’deki en son gelişmelerden bazılarını kutlayan bir teknoloji konferansı olan Siggraph 2022’de HyperJump’ı kendim deneme fırsatı buldum ve rahatlıkla söyleyebilirim ki bu hareket sisteminin Oculus Quest 2’ye gelmesini çok isterim . mümkün olur olmaz.
Cesaretle gitmek…
Bir VR dünyasında dolaşmak istiyorsanız, genellikle seçebileceğiniz üç yöntemden birine sahipsiniz. Birincisi, kelimenin tam anlamıyla içinde bulunduğunuz gerçek alanda dolaşmaktır. Bu yöntem en sürükleyicidir, bir denetleyici gerektirmez ve – çok az gecikme olması koşuluyla – en az rahatsız edicidir. Bununla birlikte, açık bir dezavantajı, çok fazla fiziksel alana ihtiyaç duymanız veya yalnızca çok kısıtlı bir oyun alanında geçen bir oyunu oynayabilmenizdir.
Bunun bir sonucu olarak, çoğu oyun diğer iki yöntemden birine de güvenir: ışınlanma veya yumuşak hareket. Muhtemelen isimlerinden de deşifre edebileceğiniz gibi, ışınlanma hareketi, uzayda kesik kesik bir şekilde zıpladığınızı görürken, yumuşak hareket, diğer birçok video oyununda olduğu gibi, akıcı bir şekilde hareket etmek için kontrol çubuklarını kullanmanızı sağlar.

Işınlanma tercihimdir, çünkü VR ile geçen bir yıldan sonra bile düzgün hareket, beni saniyeler içinde bir oyundan çıkmaya zorlayabilir. Bununla birlikte, düzgün hareket genellikle daha sürükleyicidir ve yönünü kaybetmek ve kaybolmak ışınlanmaya göre çok daha az kolaydır.
HyperJump, en iyi ışınlanma ve pürüzsüz hareketi harmanlayarak, parçalarının toplamından daha iyi olan yeni bir VR hareketi biçimi yaratıyor.
…daha önce kimse gitmemiş gibi
Araç tutması tipik olarak, gözlerden ve iç kulaktan beyninize gelen birbiriyle yarışan sinyallerden kaynaklanır. Diyelim ki hareket halindeki bir arabada okuyorsunuz. Gözleriniz kırtasiye kitabına ve etrafınızdaki diğer sabit noktalara odaklanacak ve beyninize hareket etmediğinizi gösterecek. Bu sırada, iç kulağınızdaki sıvı itilip kakılıyor ve beyninize hareket halinde olduğunuzu söylüyor. Beyniniz hangi organa inanacağını bilemez, sonuçta mideniz bulanmaya başlar.
VR ile, gerçekleşen şey yukarıdaki örneğin tersidir; gözlerin hareket ettiğini algılarken, kulakların hareketsiz durduğuna inanır. Yine de sonuç aynı: rekabet halindeki bilgiler sizde kusma isteği uyandırıyor.
Bunu aşmaya yardımcı olmak için HyperJump, oyuncuları vücutlarını seyahat etmek istedikleri yöne yatırmaya zorlar. Devam etmek için öne eğilin; geriye doğru yaslanın; yere batmak için kanepe; ya da uçmak için parmak uçlarınızda gidin. Gittiğiniz yönü değiştirmek istiyorsanız, bedeninizi fiziksel olarak döndürmeniz gerekir. Bu, beyninizin hareket halinde olduğunuzu düşünmesini sağlar, ancak hareket etmek için çok fazla fiziksel alana ihtiyaç duymaz.
HyperJump’ın ikinci hilesi, oyuncular hareket tutmasına neden olan hızlara ulaştığında otomatik olarak yumuşak hareketten ışınlanmaya geçiş yapmaktır. Bu, sizi hasta hissetmekten korurken, momentumunuzu korumanıza yardımcı olur.
Son olarak, ışınlanma ile gelebilecek oryantasyon bozukluğuyla mücadele etmek için, HyperJump size şu anda seyahat ettiğiniz yolu gösterir, arka planda atlamalarınızla eşleşen hafif bir vuruş yapar, böylece bir sonrakinin ne zaman geleceğini bilirsiniz.
HyperJump standına ilk adım attığımda, kendimi neyin içine soktuğum konusunda biraz endişeliydim. Geçmişte, VR hareketi beni çok hasta hissettirdi ve önceki gün İngiltere’den Kanada’ya seyahat etmekten muzdarip olduğum jet gecikmesi yardımcı olmadı. Ancak korkularımın yersiz olduğunu çabucak öğrendim; Vancouver’ın sanal sokaklarında testin uçuş yollarının her birini tamamladım ve hatta bundan sonra hiç hasta hissetmeden özgürce maceraya atılmak için biraz zaman harcadım.
Test cihazı beni tipik VR hareketine geri döndürdüğünde, kendimi çok daha yavaş uçarken buldum ve 30 saniye içinde testi bitirmemi istedim.
HyperJump’ın ayarları hala deneniyor ve ince ayar yapılıyor; ama umarım, en iyi VR oyunları tarafından benimsenmeye hazır olması çok uzun sürmez . Kullandığım en iyi VR hareketi biçimlerinden biri ve her oyun için çalışmasa da, Lone Echo 2 gibi , dahil edilmesinden kesinlikle faydalanacak bazı oyunlar var.
Kaynak: