Aldatmacaya rağmen, metaverse söz konusu olduğunda – bazıları bunun internetin evrimi olduğunu söylüyor – orada gerçekten yok.

MIT Sloan School of Management’ta bilgi teknolojisinde kıdemli öğretim görevlisi olan Paul McDonagh-Smith, MIT yapay zeka öncüsü Marvin Minsky “bavul kelimeleri” terimini icat etti – kendi başlarına hiçbir şey ifade etmeyen ancak içinde paketinden çıkarmanız gereken birkaç fikir barındıran kelimeler veya terimler – dedi. .
McDonagh-Smith, “Bence bu, metaverse’yi içinde bir dizi farklı teknoloji, ilke ve potansiyel bulunan bir bavul olarak görselleştirmenin iyi bir yolu” dedi.
McDonagh-Smith’e göre metaverse , artırılmış, karma ve sanal gerçekliğin yanı sıra sanal dünyalar, telepresence, 360 video, filtreler, dijital ikizler ve daha fazlasını içeren genişletilmiş gerçeklik teknolojileri ailesinde bulunuyor. Temel ilkeler açısından, metaverse, daldırma, katılım, kalıcılık ve kişiselleştirme gibi kavramlarla şekillenir.
Ancak, gerçek meta veri deposu henüz mevcut değil. Bunun nedeni, 3B sanal deneyim ağlarının sanal deneyimler sağlamak üzere birbirine bağlanmasına izin vermek için birlikte çalışabilirlik, standartlar ve protokoller gibi alanlarda ilerleme gerektirmesidir. McDonagh-Smith, bu deneyimler aracılığıyla, kullanıcıların kimliklerini istedikleri gibi temsil eden kişiselleştirilmiş avatarlar aracılığıyla etkileşimde bulunabileceğini, çalışabileceğini, öğrenebileceğini, oynayabileceğini, yanıt verebileceğini, tepki verebileceğini ve yansıtabileceğini söyledi.
Artırılmış gerçeklik ve karma gerçeklik çalışma-eğitim platformu sağlayıcısı Taqtile’nin baş işletme yetkilisi Kelly Malone, bugün mevcut araçlar ve teknoloji insanların kendi mini-metaverse’lerini yaratmalarına olanak tanırken, diğer metaverse’lerle bağlantılı olmadıklarını söyledi.
“Bunun nihayetinde gerçek bir metaverse haline geldiğine inandığım yer, bu şeylerin birbirine bağlandığı zamandır” dedi. “Burada süreçleri ve prosedürleriyle kendi dijital ikizlerini inşa eden bir şirketiniz var, ancak onların sadece kendi mini-metaverse’leri var. Gerçek bir metaverse haline geldiği yer, tüm bu şeyleri birbirine bağlamaya başladığınız zamandır, böylece bu verilere ve bu yeteneğe daha açık ve geniş bir şekilde erişebilirsiniz. Gerçekten eksik olan parça bu.”
İş için meta veri deposunun ticari kullanımları
Peki metaverse iş için tam olarak ne anlama geliyor ? Kesin cevaplar olmasa da, bazı bilinçli tahminler var.
Gartner’ın kıdemli baş analisti Tuong Nguyen, “Bugün sahip olduğumuz öncüller veya metaverse öncesi tekliflerdir” dedi. “Kullanmayı sevdiğim örnekler artırılmış gerçekliğe ve sanal gerçekliğe dayanıyor, çünkü bu, insanlara sürükleyici bir dijital ortamın ne olduğunu sürükleyici bir dijital arayüzle göstermenin en kolay yolu.”
İş amaçlı kullanımlar, prosedürel görevler ve uzaktan rehberlik için AR kullanan ağır endüstrilerdeki ön cephe çalışanlarını içerir. VR’de, sanal toplantılar ve konferanslar, ürün görselleştirme ve yapılandırma görevleri, oyun, hikaye anlatımı, tasarım ve işbirliği görevleri ve daha iyi karar verme için eğitim içerir, dedi.
Sağlık hizmetlerinde metaverse kullanımları
Fiziksel dünyamıza paralel çalışan daha erişilebilir ve eşitlikçi bir dijital evren fikri ikna edici, ancak kuruluşların gerçekten bu teknolojilerin sorunları gerçekten nerede çözebileceğini, değer üretebileceğini ve birlikte en iyi sinerji içinde çalışabileceğini görmeleri gerekiyor, dedi Justin Barad, CEO ve eş- sanal gerçeklik cerrahi eğitim ve değerlendirme platformu olan Osso VR’nin kurucusu.
Barad, ” Sağlık alanımızda , sanal gerçeklik eğitim ve öğretimde önemli bir rol oynuyor” dedi. “Sanal gerçekliği kullanan şirketler, dünyanın dört bir yanından doktorların prosedürleri sanal bir hasta üzerinde birlikte, işbirliği içinde uygulamalarına olanak tanıyor.”
Barad, cerrahi eğitim için sanal gerçekliğin sağlık uzmanlarına aşağıdakileri yapma olanağı vererek engelleri ortadan kaldırdığını söyledi:
Prosedürel verimliliği artırmak için dünyanın her yerinden cerrahi ekibin her üyesiyle uyum içinde çalışın
Doktorların talep üzerine eğitim için akademik kurumlara anında erişiminin olmadığı, yetersiz hizmet alan çok sayıda topluluğa yardımcı olun
Tarifelerin izin verdiği her zaman tren
Tercih edilen dillerde pratik yapmaya izin veren yerelleştirme sunan platformları kullanın
Meta veri deposunda müşteri geri bildirimlerini toplama
Y kuşağı ve Z kuşağı yatırımcıları için tasarlanmış canlı yayın, sosyal katılım, Web3 platformu TradeZing’in CEO’su Jordan Edelson, metaverse’deki kullanıcılar için daha fiziksel bir bağlantı oluşturan VR kulaklıkları gibi teknolojilerin işletmelerin değerli veri noktalarını yakalamasını sağladığını söyledi.
Bu araçlar, tüketiciler gerçek zamanlı olarak katıldıkça duygusal tepkiler ve katılım hakkında geri bildirim toplayabilir ve şirketlere gerçek tepkilere erişim sağlar, dedi.
Edelson, “Kullanıcılar oyun oynama ve NFT ticareti gibi etkinliklere katıldıklarında , bu deneyimler bilinçaltında marka teşhiri için bir fırsat yaratıyor, kullanıcının hafızasına kazınıyor ve bir markanın varlığına dair farkındalıklarını güçlendiriyor” dedi.
Gelişmiş müşteri deneyimi ve sadakat programları
Bir BT hizmetleri ve danışmanlık şirketi olan Mphasis’in baş çözüm sorumlusu Ramanathan Srikumar, metaverse’nin Web 3.0’ı zengin bir şekilde deneyimlemekle ilgili olduğunu söyledi. Bu, kullanıcıların varlıklarına sahip olduğu, onları kontrol ettiği, nasıl kullanacaklarına karar verdiği ve kimlerle paylaşmak istediklerini seçtiği anlamına gelir. Örneğin, Srikumar, metaverse ticaretinin belirteçler tarafından yönlendirileceğini söyledi.
Srikumar, “Sadakat puanlarının tokenleştirilmesiyle, tüketiciler bir çift sanal spor ayakkabı için 2.400 dolar harcamaya istekli olacak” dedi.
Bu kararlar, markayla yakın bir ilişki ve NFT’lerin bir markanın dijital portföyü için nasıl çalıştığına dair güçlü bir anlayış tarafından yönlendirilir. NFT’ler ayrıca tüketicileri markaya yaklaştırır.
Srikumar, “İşletmeler, benzersiz deneyimler yaratmak ve token sahipleriyle etkileşimi artırmak için bunu kullanabilir” dedi. “Sadakat puan sisteminin dönüştürülmesi, müşterilerin metaverse’ye özgü kripto para birimlerini veya sabit paraları sadakat puanları olarak kullanmalarını sağlıyor. Müşteriler, sadakat puanları olarak aldıkları kripto para birimlerini tercih ettikleri meta veri havuzlarında harcayabilirler.”
Meta veri deposunda 3B ticaret
İşletmeleri çevrimiçi ödemeler için müşterilerle buluşturan bir ödeme platformu olan Payoneer’in gelir sorumlusu Robert Clarkson, metaverse’nin envanter arzını değiştirdiği için küresel olarak ticaret işlemlerinin sayısını büyük ölçüde artırabileceğini ve bunun sonsuz hale gelebileceğini söyledi. Sonuç olarak, işletmelerin mal ve hizmetleri ödeme, faturalandırma ve alma şeklini de değiştirecek.
Özellikle ödeme işleme hızı söz konusu olduğunda beklentileri artıracaktır. Metaverse’de müşteriler, anında işlem yapılmasını ve envanterin milisaniyeler içinde teslim edilmesini bekleyecek ve satıcılar da aynı hızda eşit şekilde ödeme almak isteyeceklerini söyledi.
“Metaverse’ye 3B ticarete geçiş olarak bakıyoruz” dedi.
Clarkson, ister fiziksel bir mağazada ister çevrimiçi olsun, ister nihai ürünü teslim etmek için bir tedarik zinciri aracılığıyla ister alışverişin gerçekleştiği satış noktasında olsun, fiziksel dünyaya bağlı olması anlamında 2 boyutludur.
“Metaverse ile, arzı anında oluşturabilirsiniz – satın alınan dijital mal,” dedi. “İşlem bu fiziksel olmayan dünyada gerçekleştiğinden, hem alıcının hem de satıcının gerçek konumları tamamen ilgisiz hale geldi.”
Meta veri deposu sınırsız olduğundan, coğrafi sınırlar arasında ticareti zorlaştırabilecek pek çok barikatla karşılaşmaz. Ticareti kolaylaştırıcılar ve hizmet ettikleri işletmeler, metaverse’teki tüketicileri bölgesel veya yerel değil, küresel tüketiciler olarak düşünmelidir.
Clarkson, “Bu, ticareti daha da demokratikleştirmek için yeni bir fırsat sunuyor” dedi. “Oraya tam olarak ulaşmak için ticaret sağlayıcılar, konumlarına göre kimsenin katılımını engellemeyen metaverse içinde bir ekonomiyi kolaylaştırmaya hazırlanmalı. Fiziksel konumları denklemden çıkarmalıyız.”
Ayrıca metaverse, katılımcıların ihtiyaç ve davranışlarına bağlı olarak sürekli olarak gelişecektir. Bir noktada, gizlilik, emniyet ve güvenlik için bir metaverse içinde neyin kabul edilebilir olduğuna dair bir dizi kural olacaktır.
“Metaverse’te erişim eşitliğini sağlamak için bu tür bir standardizasyonu son derece önemli görüyoruz” dedi. “Katılım olanaklarının genişletilmesi ve dünyadaki herkes için eşit olması önemlidir. Ülkeler ve para birimleri arasında işlem yapmak, meta veri deposunda ticaret yapmak için bir engel değildir. Aksine, meta evrenin dünyanın dört bir yanındaki insanlara sunduğu ekonomik fırsatlara ve deneyimlere erişmenin merkezi bir dayanağı olacak.”
Metaverse, tüm ödeme yöntemlerine erişimin olacağı bir ortam yaratıyor, diye devam etti Clarkson. Fiat olmayan para birimlerine erişimi kolayca genişletebilmek, küçük işletmeler için satışları artırma fırsatlarını artıracak, ancak aynı zamanda ödeme sisteminin hızı ve esnekliği üzerinde daha fazla baskı oluşturacaktır. Şimdi satın al, sonra öde, metaverse’te ortaya çıkacak yeni, esnek ödeme koşullarının yalnızca başlangıcıdır.
“Metaverse’teki seçenekler ve seçimlerde bugün olduğundan çok daha fazla akışkanlık olacak, çünkü içindeki ticaret ACH, EFT, havale veya diğer büyük krediler gibi günümüzün ödemelerini dikte eden geleneksel yollara borçlu değil. kartlar,” dedi Clarkson. “Bu, metaverse’deki ödemeler için en heyecan verici önermelerden biri: Telleri ortadan kaldırabilecek ve yalnızca metaverse’deki ticareti değil, aynı zamanda fiziksel ticareti de etkileyen yeni olasılıklar açabilecek miyiz?”
Kaynak:
https://www.techrepublic.com/article/best-uses-metaverse-business/