EnglishFrançaisDeutschTürkçe

Facebook CEO’su Mark Zuckerberg’in bir “metaevren” oluşturma konusundaki iddialı planları büyük bir barikata çarptı. İnsanların birbirleriyle ve dijital nesnelerle gerçeğe yakın bir ortamda etkileşime girebildiği sanal bir dünya olan metaverse, Zuckerberg tarafından internetin geleceği olarak lanse edildi.

Bununla birlikte, teknoloji devinin “metaverse” terimini ticari marka haline getirme çabaları, terimin ticari marka olamayacak kadar genel olduğunu iddia eden diğer şirketler ve kişiler tarafından muhalefetle karşılandı.

Facebook’un ticari marka başvurusuna karşı çıkan şirketlerden biri de sanal gerçeklik yazılımları ve hizmetleri sunan California merkezli bir girişim olan Metaverse Systems. Metaverse Systems, Aralık ayında ABD Patent ve Ticari Marka Ofisi’ne “metaverse”in tüm şirketler tarafından kullanılması gereken genel bir terim olduğunu savunan bir itiraz bildiriminde bulundu.

Facebook’un ticari marka uygulamasının diğer muhalifleri arasında, kullanıcıların içerik ve uygulamalar oluşturmasına, deneyimlemesine ve bunlardan para kazanmasına olanak tanıyan bir sanal dünya platformu olan Decentraland ve dijital dünyada sivil özgürlükleri savunan kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Electronic Frontier Foundation yer alıyor.

Muhalefete yanıt olarak Facebook, “metaverse” teriminin önerilen kullanımının genel anlamından farklı olduğunu ve metaverse vizyonunu desteklemek için teknoloji ve altyapı geliştirmeye zaten önemli kaynaklar yatırdığını savundu.

Ticari marka anlaşmazlığının sonucu belirsiz, ancak Facebook’un metaverse planları üzerinde önemli etkileri olabilir. Şirket, “metaverse” terimi için bir ticari marka elde edemezse, markasını oluşturma ve sanal dünyalar ve sürükleyici teknolojiler için gelişmekte olan pazarda hakimiyetini sağlama konusunda zorluklarla karşılaşabilir.