EnglishFrançaisDeutschTürkçe

Bir zamanlar fütürist, varsayımsal bir çevrimiçi hedef olarak düşünülen çok abartılı metaverse konsepti, hızla yeni bir tür internet haline geliyor. Bu sanal ortamlarda daha fazla kullanıcı birbiriyle etkileşime girdikçe, markalar hedef kitleleriyle etkileşim kurmak için yeni fırsatların farkına varacak. Meta (eski adıyla Facebook) gibi şirketler hızla meta veriye yayılmak için planlar yapıyor , gelecekte insanların nasıl çalışacaklarını, sosyalleşeceklerini, alışveriş yapacaklarını ve hatta bankacılık yapacaklarını değiştiriyor ve geliştiriyor .

Bazıları bu dijital dünyanın olumlu potansiyeline tamamen katılmasa da, meta verinin birçok kişinin duyduğu ve giderek yaygınlaşacağı bir konu olduğu reddedilemez. Tüketiciler ve oyuncular sürekli olarak fiziksel ve dijital yaşamlarını birleştirmeye devam ederken, oyun oynamak en belirgin ilk kullanım durumu olabilir . Bu, beynimizin ve vücudumuzun bir uzantısı haline gelen bir cihaz olan iPhone’un gelişinden beri olan bir şey. Teknoloji ilerledikçe ve ilerledikçe, hayatımızın daha fazla bölümünün dijital dünyaya gömülmesi doğaldır.

Meta veri deposunda “yaşamayı” tercih eden daha fazla insanla, daha gelişmiş ve sezgisel iletişim gerektiren rutin görevler olacaktır. İster mektup yollamak, ister arazi satın almak veya bir hamburger almak olsun, yapay zeka yoluyla iletişimi ölçeklendirmenin uygun bir yolu olmalı. CAIP (konuşma AI platformları) gibi teknolojiler, markaların bu gelişen sanal ortamda daha çekici ve ilgi çekici kullanıcı deneyimleri tasarlamasına olanak tanıyacak.

Deneyimsel temeli oluşturmak

Daha fazla perakende, bankacılık ve teknoloji şirketi metaverse’de yaşamaya başladıkça, bu yeni arenada başarı için akıllı ve ilişkilendirilebilir müşteri hizmetleri programlarına duyulan ihtiyaç çok önemli olacaktır. Bunu başarmak için, özellikle deneyim sunumu için, konuşma yapay zekasının meta veri tabanının temeli olması gerektiği giderek daha açık hale geldi.

İster sanal bir postane, banka veya fast food restoranı olsun, etkileşimler insan tarafından kontrol edilen bir avatar ve bir sohbet robotu arasında olacak, bu nedenle bu avatarların hedeflerine etkili bir şekilde ulaşmak için akıcı bir iletişim yolu olmalıdır. Meta, 175 milyar kelime içeren açık kaynak dil modelini piyasaya sürdüğünden, bunun şekillenmeye başladığını görüyoruz; bu, tüketicilere insanlar gibi etkileşime giren gelişmiş müşteri destek sistemlerine erişim sağlayacak konuşma yapay zekası için iyi bir başlangıç. Bu gelişmeler, perakendecilerin yalnızca müşteri hizmetleri sürecini kolaylaştırmasına değil, aynı zamanda marka sadıkları için daha da sürükleyici bir deneyim yaratmalarına yardımcı olabilir.

Meta, dil modeline ek olarak , el izleme API’sinde, kullanıcının elinin fiziksel dünyada olduğu gibi özgürce hareket etmesine izin veren önemli iyileştirmeler yayınladı . Aynı emsal, özellikle tüketici katılımı ve müşteri desteği ayarlarında, dijital konuşmalar için ayarlanmalıdır. Kullanıcıların ellerini kullanabilmeleri gerektiği gibi, konuşma yoluyla hedeflere ulaşmaları gerekecektir. Bir kullanıcı bir avatarla (bot) düzgün bir şekilde iletişim kuramazsa, “insan deneyiminin” olmaması, sistemin dijital ve fiziksel dünyaları harmanlama becerisini büyük olasılıkla azaltacaktır.

Metaverse + AI beklentileri

Metaverse, bir kullanıcının gereksinimlerine göre çalışanları, oyuncuları ve sosyal medya kişilikleri arasında sorunsuz bir şekilde geçiş yapabileceği birleşen bir dizi evren olarak düşünülebilir. Birçoğu, metaverse’nin muhtemelen bir açık dünya MMO veya MMORPG (örneğin, sırasıyla Fortnite veya World of Warcraft) gibi oynayacağını ve metaverse avatarlarının birbirleriyle etkileşime girmesine izin vereceğini belirtti. Bu isteklerin şekillenmeye başlaması için bile, algoritmaların ve etkileşimlerin mümkün olduğunca ölçeklenebilir ve sürdürülebilir olmasını sağlamak için uygun AI uygulanmalıdır. Bu, dünya genelinde konuşulan dillerin sayısı göz önüne alındığında özellikle önemli olacaktır ( 7100’den fazla dil vardır ).

Metaverse bu dünyaları birleştirmeyi amaçlıyorsa, dil engellerini aşmamıza nasıl izin verecek? İşte bu noktada konuşma yapay zekası, konuşma tanıma ve kendi kendini denetleyen öğrenme devreye giriyor. Binlerce dili desteklemesi gereken bir sohbet robotu (veya bu durumda avatar) sağlarken, herhangi bir konuşma tabanlı AI platformunun, yazılı ve sesli sorgulara etkili ve verimli bir şekilde yanıt verebilmek için avatarları belirli konuşma ve dil kalıplarını tanıması için eğitmesi gerekir. .

Metaverse’in geleceği

Mark Zuckerberg , gücünün VR, blockchain, AR ve 5G gibi diğer alanlardaki gelişmelerin kilidini açabileceğine inanarak AI’yı zamanımızın en önemli temel teknolojisi olarak nitelendirdi.

Tüm sektörlerdeki şirketler, metaverse’den para kazanmanın yollarını geliştirirken, bu endüstri devleri, yeni (ve her şeyi kapsayan) internet haline gelmesi için bankacılık yapıyor. 1990’lardaki internet patlamasına çok benzer şekilde, bu ana dönüp bakabilir ve metaverse olmadan nasıl hayatta kaldığımızı merak edebiliriz.

Hayatın herhangi bir evrensel değişiminde ve özellikle konu teknoloji olduğunda, hayatımızın bu ayrılmaz parçalarını oluşturan temel unsurları anlamak önemlidir. Teknoloji hayatımıza giderek daha fazla entegre olurken, kullanıcıların akıllı telefonlar, bilgisayar programları ve alternatif dijital evrenler gibi şeylerin temelini gerçekten anlamaları önemlidir.

Metaverse gibi yenilikler, konuşmalı yapay zeka olmadan elde edilemez ve açık kaynak programları gelişmeye devam ettikçe, bu alanın benimsenmesi daha da artacaktır.

Kaynak:

https://venturebeat.com/ai/into-the-metaverse-conversational-ai-build-experiential-foundation/