EnglishFrançaisDeutschTürkçe

Meta veri deposu bu şekilde sürekli olarak kendini yeniden keşfediyor ve geliştiriyor – tüm bu süre boyunca hayatınızda bir fark yaratarak.

1. Otomobil eğitimi ve üretiminde, BMW gibi üreticiler, üretim süreçlerini daha akıcı ve verimli hale getirmek için fabrikalarında sanal gerçeklik dijital ikizleri yaratıyor. Şirketler dijital ikizleri kullanarak en belirsiz verilere bile erişebilir ve bunları üretim planlarına dahil edebilir. Bu, otomobillerin bayinize daha hızlı teslim edilmesini sağlar ve hatta tasarruf sağlayan verimli iş akışları aracılığıyla üretim maliyetlerinin düşürülmesine katkıda bulunur.

İşin eğitim tarafında, teknisyenler ve görevliler, özelleştirilebilen, büyütülebilen ve bir anda dağıtılabilen sanal gerçeklik programlarını kullanarak eğitim alabilirler. Bu programlar ayrıca daha az maliyetlidir ve ek olarak cihazlar arası işlevsellik ile yapılabilir.

2. Metaverse şirketleri, sohbet robotları ve sanal asistanlar için metaverse çözümleri geliştirerek havayollarını da içerecek şekilde gelişiyor. Bunlar, müşterilerin ve gezginlerin uçakta yemek sipariş etmek veya havalimanı mağazalarından ürün satın almak için kullanabilecekleri VR/AR destekli asistanlar olacak. Bu asistanlar, havalimanlarını ve havayollarını müşteri etrafında birleştiren merkezi temas noktaları olarak hareket edecek. Örneğin, Qatar Airways’in VR deneyimi, kullanıcılara check-in sürecinde rehberlik eden ve onları uçakta gezdiren ‘Sama’ adlı bir ‘meta-insan’ kabin ekibi rehberine sahiptir.

Meta veri deposu, yolcuların havaalanlarında ve şehirlerde gezinmelerine yardımcı olmak için AR kılavuzlarına da güç veriyor; bu da kullanıcıların karmaşık iç mekanlarda gezinmelerine ve ihtiyaç duydukları şeyi hızla bulmalarına yardımcı olacak.

3. Petrol ve gaz endüstrisinde, metaverse çoğunlukla bakım için kullanılır; burada büyük makinelerin iç yapıları XR teknolojisi kullanılarak görselleştirilir ve veriler IoT cihazları aracılığıyla toplanır ve AI yardımıyla işlenir. Bu, mühendislerin canlı bakım yapmalarını ve onarımları gerçekleştirmelerini veya herhangi bir sorunu gerçek zamanlı olarak gidermelerini mümkün kılar.

Görselleştirme ve büyük ölçekli veri toplamadan oluşan bu birbirine bağlı geri bildirim döngüsü, sensörlerin entegre analizi yoluyla daha hızlı tanılamaya yol açar.

4. Günümüzde popüler olan tüm çevrimiçi perakende satış deneyimlerinde sosyal bileşenin eksik olduğu açıktır. MetaQube gibi DIY meta veri deposu yaratıcıları, çok kanallı mesajlaşma ve alışverişin çok önemli bir bileşeni olan alışveriş yapanların avatarlarını görme yoluyla perakendenin işbirlikçi, sosyal yönünü etkinleştirebilir. Bir endüstri olarak e-ticaret, yalnızca COVID’in ihtiyaçlarının bir yan ürünü olarak daha fazla balonlaşacak ve metaverse’in yükselişi günlük perakendeyi yeni, kazançlı alanlara itecek. Burada örnek olarak ünlü D&G sanal müzayedesine sahibiz. Sürükleyici bir deneyim – bant genişliği açısından biraz ağır olsa da – müşteriye mahalle dükkanlarında gezinme deneyimi sağlar. Ve daha da önemlisi,

5. Meta veri deposu, tedarik zinciri yönetimi için de sürekli olarak geliştirilmektedir. Meta veri tabanına dayalı envanter yönetiminde ambarlar ve depolama tesisleri, sanal stok depolama işlemleri yoluyla optimize edilebilir ve sorunsuz veri entegrasyonu, herhangi bir çalışanın bir ambar ağındaki ürünleri arayabileceği ve onlar hakkında ihtiyaç duyduğu herhangi bir bilgiyi (tarih) getirebileceği anlamına gelir. üretim, menşe, kompozisyon, vb.) gerçek zamanlı ve servis siparişleri geldikçe.

Ayrıca, dünya çapındaki uzmanların her şeyin spesifikasyona uygun olduğundan emin olmak için meta veri deposu aracılığıyla ürünlere ve hizmetlere erişebilecekleri AR ve VR tarafından desteklenen kalite yönetimi ve denetiminin avantajı da vardır.

6. Birçok müze için XR teknolojileriyle ilgili en büyük endişe, izleyicilerin sergilenen eserlerle veya diğer ziyaretçilerle yeterince etkileşime giremeyecek olmasıdır. Ancak Miami’deki Perez Sanat Müzesi’ndeki organizatörler, izleyicilerin müzenin sunduklarını deneyimlemek için AR teknolojilerini kullanırken birbirleriyle işbirliği yaptığını keşfetti. Organizatörler ayrıca, daha yaşlı ziyaretçilerin, beklentilerin aksine, AR teknolojisini kullanma deneyimlerinden keyif aldıklarını gözlemledi. Teknolojinin yeniliği ve şaşırtıcı deneyimler tasarlamadaki esnekliği, ziyaretçilerin müzenin sunduklarıyla daha fazla ilgilenme olasılığını artırıyor.

Hindistan’daki Ojas Sanat Galerisi için bir sanal sergi olan projelerimizden birinde, etkileşimi sağlamak için alanın video, resim ve metinlerle gömülmesini sağladık. Ve tıpkı gerçek dünyada olduğu gibi, sanal sanat alanımızın ziyaretçileri bir tabloya kadar yürüyebilir ve onu yakından görebilir. Ziyaretçiler ayrıca birbirleriyle sohbet edebilir, soru formlarını doldurabilir ve etkinlik kataloğuna hızlıca göz atabilir. Etkinliğimiz 30 gün boyunca kesintisiz olarak 23 ülkede 40 bine yakın ziyaretçiyi ağırladı.

Kaynak:

https://www.ciol.com/6-improvements-metaverse-will-blow-mind/