Meta, Çarşamba günkü kazanç raporuyla kendisine yöneltilen her eleştiriyi doğruladı. Canlı yayını izlemek acı vericiydi. Reklam destekli işletmeler için zor bir dönem. Google ve Snap , bu ayın başlarında namluda zaman geçirdiler, ancak birçok yönden Meta’nın haberi çok daha kötü. Eskiden Facebook olarak bilinen şirket, artan rekabet ve düzenleyici baskılara ve birçok kişinin Metaverse para çukuru olarak gördüğü şeye tarihsel bir bağlılığa sahiptir. Meta hissesi güne hisse başına 132 dolardan başladı ve kazanç raporunun ardından 104 dolara ulaştı. Hisse senedi şimdi 2015 fiyatına yakın.
İşler gerçekten bu kadar mı kötü, yoksa Meta, bir yıl önceki fiyatının üçte biri, çığlık çığlığa bir alım mı? Şirketin Facebook, Instagram ve WhatsApp’ta harika ama yaşlanmakta olan bir sosyal medya markaları ailesi var. Her biri iki milyardan fazla kişiye ulaşıyor. Birlikte yılda 120 milyar dolar, sadece bu çeyrekte 4.4 milyar dolar net kar getiriyorlar. Özellikle, bu geçen yıla göre %50 daha az. Apple reklam izleme değişiklikleri gerçekten onlardan bir ısırık aldı.

Bu, inanılmaz bir etkiye ve güce sahip, son derece karmaşık bir uluslararası iştir. Doğal olarak, yatırımcılar bunun hakkında daha fazla şey duymak ve muazzam gücünün ciddi rüzgarların üstesinden nasıl gelebileceği hakkında daha fazla şey duymak istiyor. Bunun yerine, yatırımcılar, bu azalan karların anlamadıkları bir şeye (VR) ve var olmayan bir şeye (Metaverse) nasıl harcanacağı hakkında çok şey duydular.

Meta Reality Labs, amiral gemisi ürünü Quest 2’nin satışlarının yavaşlaması nedeniyle gelirinde %49 düşüş yaşadı. Bir güven oluşturucu değil. Genel olarak, birim çeyrek için 3,7 milyar dolarlık işletme zararına sahipti. Bu noktada Meta, ürettiği tüm hamuru (bu çeyrekte 4,4 milyar dolar) alıyor ve Metaverse’e (3,7 milyar dolar) harcıyor. Yatırımcıların Meta’da oy kullanma yetkisi olmadığından ve şirketin yönetim kurulu kurucu tarafından seçildiğinden, yatırımcıların oy kullanmalarının tek yolu ayaklarıdır.

Zuckerberg’in Metaverse’e odaklanması ve azalan bir sosyal medya imparatorluğunun görünüşte ihmali, şirketin şu anda karşı karşıya olduğu bir başka zorluk. Ayrıca Meta’nın çalışanları için zor seçimler yaratması gerekiyor. 2017’den sonra şirkete katıldılarsa, şimdi sualtı hisse senedi opsiyonlarını elinde tutuyorlar. Onlar da ayaklarıyla oy kullanabilirler. Kötü bir ekonomide bile, büyük mühendisler her zaman talep görmektedir.
İster inanın ister inanmayın, bu felaket gibi görünen sonuçlara rağmen, Mark Zuckerberg’i gömmekten çok övmeye geldim. Bu yeni platformları hayata geçirmeye çalışarak tarihi bir iş riski alıyor. Artık tüm dünya Metaverse’e kafayı takmış durumda. Onun yüzünden. Ne hikaye. Bunu telafi edemezdin. İşin güzel yanı, kimse ne olacağını bilmiyor. Yatırımcılar bundan nefret ediyor.
Kaynak: