EnglishFrançaisDeutschTürkçe

Bu tatil sezonunda hepsini görmeyi bekliyoruz. Çevrimiçi alışverişe ek olarak, tüketiciler mağazalara geri dönüşle birlikte metaverse’teki harcamalara da ayak uyduracak.

İnsan içgörü şirketi UserTesting tarafından yakın zamanda yapılan bir ankete göre , tüketicilerin yüzde kırk ikisi metaverse’yi bu tatil sezonunda alışverişlerine dahil etmeyi planlıyor ve çoğunluğu (%88) avatarları için alışveriş yapmayı planlıyor.

Pazar araştırma şirketi OnePoll tarafından 2.000’den fazla Amerikalı müşteriyle yapılan anket, metaverse’de alışveriş yapacak erkekler (350) ve kadınlar (394) arasında neredeyse eşit bir ayrım olduğunu ve çoğunluğun 26 ile 41 yaşları arasında olduğunu ortaya koydu.

UserTesting Baş İçgörü Sorumlusu Janelle Estes’e göre perakendeciler, alışveriş yapanlar için bir metaverse deneyimi sağlamanın yanı sıra, dijital ve fiziksel deneyimlerin unsurlarını birleştiren “fijital” stratejiler de düşünmelidir.

Estes, TechRepublic’e şunları söyledi: “Örneğin, Target müşterileri çevrimiçi olarak envanteri kontrol edebilir, mağazada tam olarak nerede olduğunu görebilir ve ardından gidip kendileri satın alabilir veya arabaya teslim edilmek üzere sipariş verebilir.” “Müşterilerin geri gelmesini sağlamak için seçenekler ve rahatlık çok önemlidir.”

Forrester Başkan Yardımcısı ve Araştırma Direktörü Mike Proulx, metaverse’teki ana akım ticareti çok yeni olarak nitelendirdi.

“Ebeveynlerin çocukları için Roblox ‘Robux’ hediye kartları stoklayacağından emin olsam da, hiç kimse yakın zamanda Kara Cuma anlaşmaları kazanmak için 3D sanal dünyalara koşmayacak” dedi.

Metaverse hakkında daha fazla bilgi edinmek için TechRepublic Academy, AR hakkında bilgiler içeren geliştiricilere yönelik bir paket sunuyor.

Teknoloji danışmanlığı Thinkworks’ün küresel teknoloji başkanı Mike Mason, metaverse’te alışverişin bu tatil alışverişinde önemli bir ilgi görmeyeceğini düşündüğünü, ancak gerçekleştiğinde avatar odaklı olacağını kabul etti.

Mason, “Bedenlenmiş internet, VR veya AR tarafından desteklenen bir 3B deneyim, ancak birçok kişi tanımlarına Web3’ün bileşenlerini dahil edecek,” diye belirtti. “3D internette tatil alışverişi için, çoğunlukla Roblox veya Fortnite gibi oyunların oyuncularının avatarlarının kıyafetlerine eklediği sınırlı bir miktar olabileceğini düşünüyoruz.”

Takas edilemez tokenler ve dijital varlıklar için alışveriş yapmak bir miktar aktiviteyi çekebilir, ancak NFT satışlarının önceki yüksek seviyelerinden önemli ölçüde düştüğünü de sözlerine ekledi.

Bununla birlikte, Nike’ın Cuma günü açılacak olan ve kullanıcıların sanal ayakkabı ve giysi alıp satmasına ve ticaretine olanak sağlayacak Web3 platformu .Swoosh ile ne yapmayı planladığını görmek ilginç olacak dedi.

Mason, “Şahsen, sanal spor ayakkabılarınızı Roblox’ta giyebilmek gibi bir oyun veya metaverse bağlantısıyla birlikte sanal bir spor ayakkabı tasarım aracını duyuracaklarını düşünüyorum” dedi. “Üye ‘özel’ erişimine izin vermek için belirteçleri kullanmak gibi NFT’lerin diğer bazı özelliklerinden yararlanmaya başlayabilirler. NFT’lerle ilgili herkesin gözden kaçırdığı şeylerden biri de bu açı: Dijital varlığa sahip olmak, sanal bir kulübe üye olmanıza izin verebilir.”

Bunda bir değer var ve sadece dijital varlığınızın değer kazanmasını ummaktan değil, dedi.

Mason, “Markaların metaverse ile ilgili deneylere yatırım yaptığını görmek heyecan verici ve metaverse konsepti geliştikçe bu deneylerin dahil olmak için harika bir yol olduğunu tavsiye ediyoruz” dedi.

Nostalji alışverişe geri dönüyor

UserTesting anketinden elde edilen şaşırtıcı bir bulgu, enflasyon ve pandemi sonrası devam eden kaygıyla bile Kara Cuma ve 2022 tatil sezonunda yüz yüze alışveriş deneyimine bir dönüş görmeyi bekleyebileceğimizdi.

Anket ayrıca, tatillerde mağazaya gitmenin bir kez daha moda olduğunu ve yanıt verenlerin %63’ünün fiziksel Kara Cuma alışverişini kaçırmak istemedikleri bir gelenek olarak gördüklerini belirtti.

Anket, çevrimiçi ve mağazalardan alışveriş yapmayı tercih eden tüketiciler arasında neredeyse eşit bir ayrım olduğunu ortaya çıkardı. Bir üçüncüsü ikisini de yapmaya niyetlidir.

Ankete katılan beş kişiden ikisinden fazlası (%43), yüz yüze Kara Cuma alışverişinin heyecanını özlediklerini ve mağazalara gitme planları için en önemli motivasyonun anında memnuniyet olduğunu söyledi.

Anında yerine getirme ve mağaza içi deneyim Z Kuşağı yanıtlayanlar için çok önemliydi; %81’i mağazaları ziyaret etmelerinin birincil nedeni olarak bunları belirtirken, Y kuşağı için %49’du.

Tüm yanıt verenlerin yüzde kırk ikisi, mağaza içi alışverişin onlar için şu anda pandemi öncesine göre daha önemli olduğunu söyledi.

Kara Cuma alışverişi yapanlar mağazada dijital özellikler istiyor

Ankete göre, yüz yüze alışveriş popüler olmaya devam etse de, müşteriler artık yaşamları boyunca alıştıkları dijital teknolojinin tuğla ve harç deneyimine dahil edilmesini giderek daha fazla bekliyor.

Örneğin, ankete katılanların %51’i akıllı alışveriş sepetlerinin veya bir uygulamanın bir ürünün hangi reyonda olduğunu söylemesini istiyor ve yüzde 47’si promosyon kodlarını veya dijital kuponları kullanmayı seviyor.

Ankete göre, rakamlar bu ve artırılmış gerçeklik vitrinleri, dijital kiosklar ve fiyat kontrolleri ve QR kodu sipariş etme yetenekleri gibi diğer dijital yeteneklerin alışveriş yapanlar arasında nasıl popüler hale geldiğini ve perakendeciler için rekabetçi bir fark yarattığını gösteriyor.

Mağaza içi müşteri deneyimi ve meta veri deposu karşılaştırması

Bazı durumlarda, mağaza içi deneyimi çoğaltma veya meta veri deposunda benzer deneyimler yaratma ihtiyacı olabilir, ancak Estes, “meta veri deposunun, ötesindeki kullanıcılar için bir ‘şaşırma’ faktörü sağlayan daha ilgi çekici ve gelişmiş deneyimler yaratmak için tasarlandığına inanıyor. mağaza içi deneyimlerin sağlayabileceği şeyler.”

Metaverse popülerlik kazanmaya devam etse bile, perakendecilerin bunun hala nispeten yeni olduğunu hatırlamalarının önemli olduğunu gözlemledi.

Estes, “Gerçek şu ki perakendeciler için web, mobil, mağaza içi ve sosyal gibi müşterilerle etkileşime geçmek için pek çok başka kanal var ve ayrıca bu deneyimleri güçlendirmeye odaklanmaları gerekiyor” dedi.

Mason, markaların sanal deneyimleri geleneksel mağaza içi deneyimlerle eşleştirmeye çalışmaması gerektiğini, çünkü bunların çok farklı araçlar olduğunu ve müşterilerle bağlantı kurmak için farklı güçlere sahip olduğunu belirtti.

“Hatırlanması gereken en önemli şey, metaverse deneyimlerinin yeni ve isteğe bağlı olduğudur” dedi. “Kullanıcının içlerinde değerli bir şey bulması için eğlenceli ve ilgi çekici olmaları gerekiyor. Ne de olsa, rakip bir markanın metaverse deneyimine geçmek yalnızca bir tıklama veya bir el sallama uzağınızda. Şirketlerin markalarının yeni bir ortama nasıl dönüşeceğini düşünmeleri önemlidir.”

Markalar, marka temsilcilerinin tüketicileri nasıl karşılayacağını düşünmelidir. Ciddi mi, eğlenceli mi yoksa sinirli mi olacaklar? Nasıl bir dil ve ses kullanılacak ve marka avatarları görsel olarak nasıl kendini gösterecek?

Mason ayrıca şirketlere güvenliği metaverse planlarına dahil etmelerini tavsiye etti.

“Herhangi bir yeni ortamın potansiyel dezavantajları vardır ve markalar, metaverse deneyimlerinin uygun şekilde denetlenmesine ve insanların bu sanal alanda kendilerini güvende hissetmelerine çok dikkat etmelidir” dedi.

Kaynak:

https://www.techrepublic.com/article/metaverse-shopping/