
Santa Monica merkezli bir şirket, bir çift sanal gerçeklik gözlüğü takarak ve evlerinde bir çift kontrol cihazı tutarak, oyuncuların her şeyin mümkün olduğu metaverse’de iç LeBron James veya Kawhi Leonard’ı kanalize etmelerini sağlayan bir oyun yarattı.
Meta’nın Uygulama laboratuvarında bulunan Gym Class VR, oyuncuları sanal dünyada bir araya getirerek dünya çapındaki farklı mekanlarda diğer oyunculara karşı sanal basketbol oynamak ve yine de aynı tür topluluk ve fiziksel antrenmana sahip olmak için bir araya getiriyor.
Gym Class’ın yaratıcısı IRL Studios’un kurucu ortağı ve baş ürün sorumlusu Paul Katsen, Spectrum News ile yaptığı röportajda, “Amacımız dijital bir spor inşa etmek ve dijital basketbol süper yıldızları yaratmak” dedi.
IRL Studios, bunu gerçeğe dönüştürmeye bir adım daha yaklaştı.
Gym Class VR, içeriklerini sosyal medyada paylaşan oyunculardan TikTok’ta 64 milyondan fazla görüş toplarken, şirket yakın zamanda metaverse için oyunu geliştirmeye devam etmek için bir tohum turunda 8 milyon dolardan fazla para topladı.
Girişim sermayesi şirketi Andreessen Horowitz ve diğer melek yatırımcılar parayı sağladı.
Andreessen Horowitz yetkilileri bir haber bülteninde bu sanal gerçeklik oyununun yeni bir dijital çağın şafağı olduğunu söyledi.
Andreessen Horowitz Ortağı Andrew Chen bir haber bülteninde , “Oyunlar, sanal dünyalar ve dijital sporların yeni sosyal ağlar olacağına inanıyoruz” dedi . “Gym Class, dijital sporların şafağını işaret ediyor. Sosyal VR’nin gerçek potansiyelini gerçekleştirmek için çekiş gücü ve arkasında doğru ekibe sahip. Bu vizyona güçlü bir şekilde inanıyoruz ve Gym Class’ı zaten kanıtlamış olan ekibin muazzam bir izleyici kitlesi ve fırsatı var.”
2020’de teknoloji endüstrisindeki bir grup basketbolu seven arkadaş tarafından bir yan konser olarak geliştirilen Gym Class, arkadaş grubunun basketbol sahasında yaşadıkları topluluk hissini çoğaltmasının bir yoluydu.
Aslen Chicago’lu olan ve Austin’de yaşayan Katsen, basketbol sahasının arkadaşlarıyla takıldığı, rahatladığı ve kendini bulduğu yer olduğunu söyledi.
Sosyal medyanın insanları bir araya getirmesi gerekiyor olsa da Katsen, bugünlerde birçok sosyal ürünün daha az sosyal hale geldiğini söyledi.
Böylece o ve ortakları dikkatlerini insanları sanal dünyada aynı anda bir araya getirebilecek bir oyun yaratmaya yönelttiler.
Ekip, 2020’nin sonlarında Gym Class VR’yi geliştirdi ve ertesi yıl bir prototipi vardı.
Bir oyuncu girdiğinde oyunun birkaç modu vardır. Bir atış modu, pas tatbikatları veya açık bir sahada oyun var. Oyuncu, halka açık bir sahada oynayabilir ve arkadaşlarını bire bir veya üçe karşı üç oyuna davet edebilir. Oyuncu ayrıca bir avatar oluşturabilir ve özelleştirebilir.

Oyuncuların bir kanepede oturup sanal benliklerini el kumandasında, sanal gerçeklik kulaklıkları ve joystick kumandalarıyla sanal benliklerini çalıştırdıkları geleneksel basketbol video oyunlarının aksine, oyuncuların genellikle basketbol hareketini taklit etmesi gerekir.
Atlamak için, bir oyuncu çömelmeli ve bacaklarını yukarı kaldırmalıdır.
Bir oyuncunun şut atabilmesi için gerçek bir şutu taklit etmesi gerekir.
“Bu bir antrenman ve yüzlerce kalori yakıyor” dedi.
Ücretsiz oyun, Meta/Oculus’ AppLab’da yaklaşık bir milyon indirme ile mevcuttur.
Katsen, ek yatırım parasıyla topluluğu büyütmeyi ve ligler ve fitness içeriği oluşturma gibi daha fazla özellik eklemeyi planladıklarını söyledi.
“Bu sonbaharda Oculus mağazasında lansman yapmaya başlıyoruz,” dedi.
İnsanlardan sanal gerçeklik hakkında duyduğu ana yakınma, gerçek yaşam deneyiminin yerini almamasıdır. İnsanlar basketbol oynamak istiyorsa dışarı çıkmalılar.
Ama Katsen bunu farklı görüyor. İnsanlar genellikle hava karardığında ve hatta sabah 3’te basketbol oynayamaz.
“Gerçek şu ki, dışarı çıkıp oynayan insanlarla rekabet etmiyoruz” dedi. “Yaptığımız şey, dijital deneyimlerini yükseltmek.”
Kaynak: