Grafik kartı üreticisi Nvidia, ekranlarda ve kulaklıklarda kullanılmak üzere tasarlanmış bir holografik teknoloji için patent başvurusunda bulundu.

Daha çok grafik kartlarıyla tanınan teknoloji şirketi Nvidia , yeni bir Holografik VR ekranı türü için patent başvurusunda bulundu. Patent başvurusu, başa takılan bir donanıma yerleştirilmiş ve sanal gerçeklik kulaklığı olarak çalışacak bir ekranı içeriyor gibi görünüyor. Nvidia’nın niyetleri patent başvurusunda gösterilmiyor ve bu sadece potansiyel teknolojinin teknik bir açıklaması, ancak bu, piyasadaki ilk oyun odaklı Holografik VR kulaklıklardan biri olduğunu kanıtlayabilir.
Nvidia, yazılım geliştirme ve donanım üretiminde çalışan bir holdingdir. Nvidia, 1990’larda bir grafik kartı üreticisi olarak tanınırken, o zamandan beri sayısız yarı iletken uygulama, yazılım çözümü ve tüketim malları üretecek şekilde büyüdü. Oyun alanında Nvidia, GeForce ekran kartlarına ek olarak Shield oyun cihazları ve oyun akış platformu GeForce Now gibi ürünleri de sunuyor.
Nvidia’nın patent başvurusu her şeyden önce Holografik Sanal Gerçeklik Ekranı olarak tanımlanıyor. Bu, gerçekten kulaklıklarda kullanılmak üzere tasarlandığını hemen ayırt etmese de, teknolojinin arka planı ve ayrıntılı açıklama, bunun başa takılan ekranlara yerleştirilebilmesinin amaçlandığını ortaya koyuyor. Tabii ki, tüketici alanındaki en popüler başa takılan ekranlar, oyun odaklı Meta Quest kulaklıkları gibi geleneksel VR cihazlarıdır.

u, piyasadaki ilk holografik kulaklık değil. Aslında Microsoft’un HoloLens projesi yıllardır Holografik başa takılan ekranlar üzerinde çalışıyor. Ancak bunlar kesinlikle VR kulaklıklar değil. Microsoft’un HoloLens’i, görüntüleri normal görüş alanının üzerine yansıtmak için Artırılmış Gerçeklik denilen şeyi kullanır. Nvidia, teknolojinin AR ve Karma Gerçeklik uygulamalarında kullanılabileceğinden bahsetmesine rağmen, Microsoft’un ürününü yeniden üretmeyi hedefliyor gibi görünmüyor.
Nvidia’nın cihazla ilgili açıklamaları, cihazı özel olarak bir sanal gerçeklik ekranı olarak adlandırıyor ve bu da, bunun büyük olasılıkla kullanıcı görünümünün üstüne içerik eklemekten daha fazlasını amaçladığını gösteriyor. Bu aynı zamanda oyunla ilgili daha fazla holografik amaç olabileceğini de gösteriyor . Oyunlar, cihazda tüketilen olası eğlence biçimi olarak, giriş cihazı olarak oyun kumandalarından ve görüntülenen görüntünün kaynağı olarak oyun konsollarından bahsedilir. Ne yazık ki, patent görselleri, her zamanki gibi teknolojinin kullanılması amaçlanan ürünler hakkında herhangi bir fikir vermemektedir.
Tüm patentlerde olduğu gibi, bu, Nvidia’nın bu noktada teknolojiyi kullanan geliştirme hattında mutlaka bir ürüne sahip olduğu anlamına gelmez. Şirket, sanal gerçeklik oyunları daha popüler hale geldikçe kendisini daha iyi konumlandırmaya çalışıyor olabilir . Ancak, şirketin bunu gerçekleştirmek için bir teknoloji geliştirmeye çalıştığını kesinlikle gösteriyor.
Kaynak:
https://gamerant.com/nvidia-holographic-vr-display-technology/