EnglishFrançaisDeutschTürkçe

Oculus, VR geliştiricilerinin farklı sanal gerçeklik (VR) platformları arasında sorunsuz bir şekilde seyahat edebilen deneyimler oluşturmasına yardımcı olmayı amaçlayan “Metaverse’e Ulaşın” adlı yeni bir program başlattı. Bu girişimin bir parçası olarak Oculus, kullanıcıların her birinden çıkıp yeniden başlatmak zorunda kalmadan farklı VR uygulamaları arasında geçiş yapmasına olanak tanıyan “Uygulamadan Uygulamaya Seyahat” adlı yeni bir seyahat API’si yayınladı.

Uygulamadan Uygulamaya Seyahat API’si, şu anda Oculus Quest platformunda beta olarak mevcuttur ve geliştiricilerin farklı uygulamalar arasında sorunsuz geçiş yapabilen VR deneyimleri oluşturmasına olanak tanıyarak daha sürükleyici ve bağlantılı bir metaverse deneyimi oluşturur. Örneğin, bir kullanıcı, bir VR oyunundan bir sosyal VR platformuna, VR’den çıkmak zorunda kalmadan veya uygulamalar arasında manuel olarak geçiş yapmak zorunda kalmadan sorunsuz bir şekilde geçebilir.

Facebook Reality Labs’ın Üründen Sorumlu Başkan Yardımcısı Jason Rubin’e göre, “Meta evren, yalnızca içerik paylaşmaktan veya sanal dünyaları ziyaret etmekten daha fazlasıdır – herhangi bir platformun veya platformun ötesinde var olan, yaşayan, nefes alan bir evrenin parçası olduğunuzu hissetmekle ilgilidir. Uygulamadan Uygulamaya Seyahat ile bu vizyonu gerçeğe dönüştürmek için büyük bir adım atıyoruz.”

Oculus, Uygulamadan Uygulamaya Seyahatin yeteneklerini göstermek için “Bridge to the Metaverse” adlı yeni bir VR deneyimi yarattı. Deneyim, kullanıcıların birbirleriyle bağlantı kurmasına ve oyunlar, yaratıcı alanlar ve sosyal VR dünyaları dahil olmak üzere farklı sanal konumlara seyahat etmesine olanak tanıyan bir sosyal VR platformudur.

Oculus, Build to the Metaverse programının ve App-to-App Travel API’nin, geliştiricileri farklı platformlar arasında sorunsuz bir şekilde seyahat edebilen daha bağlantılı ve sürükleyici VR deneyimleri oluşturmaya teşvik edeceğini umuyor. Meta veri deposu gelişmeye devam ettikçe, uygulamadan uygulamaya kesintisiz seyahatin VR kullanıcıları için giderek daha önemli bir özellik haline gelmesi muhtemeldir.