EnglishFrançaisDeutschTürkçe

Meta veri deposu sorumlusu, meta veri deposunun çalışma, alışveriş yapma ve sosyalleşme şeklimizi değiştireceğini söylüyor.

Meta veriyi duymuş olabilirsiniz – ama dürüst olalım: Bunun ne anlama geldiğini gerçekten biliyor musunuz? Emin değilseniz, yalnız değilsiniz: Meta veri deposunu saptamak zordur. Cathy Hackl, Freethink’e bunun Merriam-Webster sözlüğünde bile bir tanımı olmadığını söylüyor. “Baş Metaverse Görevlisi” olan Hackl, Amazon Web Services (AWS), Magic Leap ve HTC VIVE ile çalışmış ve markaların bu yeni paradigmanın işlerini nasıl etkileyeceğini anlamalarına yardımcı olan, profesyonel olarak eğitilmiş bir fütürist ve stratejisttir.

Web 1.0’ı bizi bilgiye bağlayan internet olarak ve Web 2.0’ı insanları birbirine bağlayan sosyal medya yinelemesi olarak düşünüyorsanız, Web 3.0 (şimdi giriyoruz) insanları, yerleri ve şeyleri birbirine bağlıyor, diyor Hackl.

“Bir bakıma dijital yaşam tarzlarımız fiziksel yaşamlarımıza yetişiyor. Bu, iki boyuttan tamamen 3 boyutlu bir ortama kurtulmakla ilgili.” CATHY HACKL

“Bazen bu insanlar, yerler ve şeyler tamamen sanal veya sentetik bir ortamda olabilir veya bir miktar büyütme ile fiziksel bir dünyada olabilirler” dedi. “Geçiş aşamasında.” Hackl ile metaverse’de oyunun rolü, kimlik duygumuzu nasıl değiştirebileceği ve diğer konular hakkında konuştum.

İşte konuşmamız, netlik için düzenlenmiş ve yoğunlaştırılmıştır.

Peki metaverse tam olarak nedir?

Metaverse, fiziksel ve dijital yaşamlarımızın bir başka yakınlaşmasıdır. Paylaşılan sanal deneyimlerle ilgili.

Bir bakıma dijital yaşam tarzlarımız fiziksel yaşamlarımıza yetişiyor. İki boyuttan tamamen 3B bir ortama geçmekle ilgili. Yani tamamen sanal bir ortam olabilir, ister VR’de olsun, ister gerçek dünyamızda bir artış seviyesi olabilir, aslında önümüzde 3D varlıkları görüyoruz. Gözlük veya bu tür şeyler gibi potansiyel olarak giyilebilir.

Metaverse hakkında çok geniş bir görüşüm var. Çok distopik görünen Beyond Ready Player One ve Oasis. Benim görüşüm hem tamamen sanal dünyaları hem de gerçek dünyamızı bir miktar artırma ile kapsıyor.

Henüz varmadık mı?

Henüz değil. Metaverse yavaş yavaş oluşturuluyor, hepimiz üzerinde çalışıyoruz. Aktive ediliyor, farklı teknolojiler tarafından etkinleştiriliyor. Bu teknolojilerden bazıları AR ve VR, AI, 5G, blok zinciri, inanılmaz derecede önemli, uç bilgi işlem, tüm bu farklı şeyler. AR ve VR benim için [meta veri deposuna] bir giriş noktasıdır.

“İnternet ve sosyal medya işinizi değiştirdiyse veya insanlarla etkileşim şeklinizi değiştirdiyse, 3.0 ve meta veri deposunun ne yapacağına dikkat etmelisiniz, çünkü bunları da değiştirecektir.” CATHY HACKL
Ve sonra o daha büyük meta veri tabanında, o dünya içinde meta dünyalar veya küçük meta veri kaynakları var.

Eğer orada değilsek, meta veriyi şimdi anlamak neden kritik?

Bilgiyle bağlantı kurma biçimimizi, internetle bağlantı kurma biçimimizi değiştirecek. Çocuklarımızın ve torunlarımızın hayatlarının kritik bir parçası olacak ve işletmeler için geleceğin tüketicilerinin markalarla etkileşim kurma şeklini değiştirecek.

İnternet ve sosyal medya işinizi değiştirdiyse veya insanlarla etkileşim şeklinizi değiştirdiyse, 3.0 ve meta veri deposunun ne yapacağına dikkat etmelisiniz, çünkü o bunları da değiştirecektir.

AR ve VR’nin özellikle meta veri tabanındaki rolü hakkında biraz daha konuşabilir misiniz?

Bu, teknolojiyle ve kullandığımız arayüzlerle nasıl ilişki kurduğumuzla ilgili. Sizinle bir dikdörtgen olan telefonumdan konuşuyorum ya da bir dikdörtgen olan bilgisayarımda ve bir farede olabilirim – ama bu daha büyük metaverse kavramına daha fazla girdiğimizde, muhtemelen teknoloji ile meşgul olacağız. verileri önüme koyacak bir tür giyilebilir cihaz aracılığıyla.

Bu verileri gözlüklerimizden görebileceğiz. Bir robot, otonom bir araba ya da bunun gibi bir şey onu birler ve sıfırlar halinde görecek. Ama biz insanlar onu birler ve sıfırlar olarak görmeyeceğiz – bu bir hologram ya da bilgi amaçlı, bana ‘bu yoldan gitmemi’ söyleyen bir şey olacak.

Metaverse evrensel olacak mı? Yoksa tercih ettiğiniz bir şey mi?

Herkesi etkileyecek, çünkü internetin halefi. Verimlilik artacak, bu nedenle dünya genelinde daha iyi üretkenliğe sahip olacaksınız. Bazı insanlar metaverse’de ticaret yapmayı veya sosyalleşmeyi tercih etmeyebilir, ancak bence çoğu insan bunu yapmayı seçecektir. Özellikle genç nesiller – çocuklarım zaten Roblox gibi video oyun platformlarında sosyal olarak etkileşime giriyor.

Pandemi sırasında [çocuklarım] arkadaşları için Roblox içindeki doğum günü partilerine giderdi. Roblox’ta bir doğum günü partisinde giyebilmeleri için onlara yeni bir gömlek almamı isterlerdi. Genç nesiller bu sanal alanları anlıyor. CATHY HACKL

Okuldaki arkadaşlarını orada görüyorlar ve sonra eve gelip onlarla video oyunları oynuyorlar. Pandemi sırasında arkadaşları için Roblox içindeki doğum günü partilerine giderlerdi. Roblox’ta bir doğum günü partisinde giyebilmeleri için onlara yeni bir gömlek almamı isterlerdi. Daha genç nesiller bu sanal alanları anlıyorlar, 3 boyutlu ve kendileri için düşünüyorlar, çünkü sanal bir alanda olanlar onu onlar için daha az gerçek yapmıyor.

Meta veri deposu nedeniyle hangi teknoloji eski ve modası geçmiş olacak?

Telefonlar bir süre daha buralarda olacak, ancak yavaş yavaş bir tür giyilebilir cihaza geçeceğiz. Belki bazı insanlar telefonlarında, bazıları da giyilebilir cihazlarda [bilgi] tüketecek, ancak değişecek.

Bu noktada bir telefona koyabileceğiniz çok daha fazla yenilik var. Daha fazla kamera, yeni uygulamalar eklemek gibi. Teknoloji ne yaptığımıza bağlı olacak. Büyük VR kulaklıklar takıp bunlarla dolaşacağımızı mı düşünüyorum? Hayır, olması gerekenin bu olduğunu düşünmüyorum.

Şu anda yapamadığımız şekillerde kendimizi metaverse’de nasıl ifade edebileceğimizi düşünüyorsun?

İmkansızı mümkün kılabileceğiniz için, daha önce erişemediğimiz belirli yaratıcılık seviyelerinin kilidini açmamıza izin verecek. Ve benim için bir kadın olarak, sanal bir metaverse içinde istediğim kişi olmayı seçebilirim. Yani tamamen sanalsa – mutlaka kendim gibi görünmek zorunda değilim. Daha uzun olabilirim, daha ince olabilirim. Mor saçlara sahip olabilirim. Bir gün boynuzu yanan bir tek boynuzlu at olmaya karar verebilirim. Bu anlamda kimliklerimiz akışkan olacak ve ortamın ne olduğuna bağlı olarak kendimizin daha fantastik versiyonları olmaktan daha holografik formları olmaya gideceğiz. Ama Alter Ego gibi bir dizi izlediğimde bunu görmeye başladınız.

“Avatarlarımız kim olduğumuzun duygusal suretleri oluyor ve kendimizi tamamen farklı şekillerde ifade etmemize izin veriyor.” CATHY HACKL

Bu şarkıcıların kendilerini nasıl ifade ettiklerine bakıyorum ve “Bu alter egoda olabilirim, kullandığım bu avatar, duygusal bir vekildir. Kim olduğumun duygusal bir vekili ve kendimi daha önce hiç yapamadığım şekillerde ifade edebiliyorum.” Şu anda emojilerle kısa mesajlar gönderiyorsunuz ve bu emojilerin bir anlamı var. Mesajları temsil ederler ve insanlar sadece emojileri söyleyerek ne söylediğinizi anlar.

Avatarlarımız kim olduğumuzun duygusal suretleri haline gelir ve kendimizi tamamen farklı şekillerde ifade etmemize izin verir. Ve her zaman doğanın fiziğiyle ve vücudun fiziğiyle, fiziksel dünyada olduğumuz yollarla sınırlı olmak zorunda değildir.

Yani Roblox’tan bahsettiniz – metaverse’de oyun ve sanal eğlencenin rolü nedir?

Oyun ve sanal eğlence, meta veri deposunu etkinleştirmede çok büyük bir rol oynar. Bu nedenle, bazen insanlar bir oyun platformu aracılığıyla meta veri deposuna bir bakış atarak önce bir meta veri deposu ışığıyla etkileşime girerler. Yani oğlum Roblox’ta bir Lil Nas X konserine mi gidiyor, yoksa bir genç Ariana Grande’nin Fortnite’daki konserine mi gidiyor ve skin satın alıp tüm farklı şeyleri yapıyor olsun, bence oyun oynamak insanların bunun bir parçası olmasına izin veriyor. .

NFT oyunları ayrıca kazanmak için oyun denilen şeye izin veriyor, bu da artık sadece puan için oynamadığınız anlamına geliyor. Aslında bir şekilde ne kadar oyun oynadığınıza, deneyimlerinize ve yaptığınız her şeye göre para alıyorsunuz. Bence buradaki en büyük kısım, oyunla birlikte topluluk teriminin olmasıdır.

Eğer bir oyuncuysanız, muhtemelen bir topluluğunuz var, arkadaşlarınızla oynuyorsunuz, ilginizi çeken bir şey etrafında bir topluluk oluşturmaya başlıyorsunuz. Ve meta veri tabanında ve tam da gittiğimiz yerde, topluluk ve özgünlüğün kral olduğunu görüyorum ve bu, işbirliği, birlikte yaratma ve bu şeyleri etkinleştirme ile ilgili. Ve bence bu noktada içerik oluşturucular için büyük bir fırsat var.

“Açık bir metaverse fikri, her şeyi kontrol eden tek bir şirketin olmamasıdır.” CATHY HACKL

FEWOCiOUS gibi biri var, o 18 yaşında. Yani FEWOCiOUS, bir sürü sanal tasarım yapıyor, bu tür şeyler. Ve sanal spor ayakkabılarını piyasaya sürmek için RTFKT Studio ile ortaklık kurdu. Bu sanal spor ayakkabılar tükendi. 7 dakika içinde tükenen ve 3 milyon dolar satan 600 sanal spor ayakkabı vardı. 20 yaşın altındaki bir kişi olan FEWOCiOUS, New Balance veya spor ayakkabı markalarından biriyle bir koleksiyon başlatmak için ne zaman ortak olma şansına sahip olur?

Dolayısıyla, yaratıcıların yaratıcı ekonomisinin bu daha yeni fırsatının bir parçası olmalarına ve yaratıcılıktan ve yaptıkları işten gerçekten faydalanmalarına izin veriyor.

Herhangi bir altyapı var mı? Veya metaverim varsayımsal olarak nasıl yönetilebilir veya kontrol edilebilir?

Açık bir metaverse fikri, her şeyi kontrol eden bir kontrol veya tek bir şirketin olmamasıdır. Oasis’te, Ready Player One’da olduğu gibi, şirketler tarafından kontrol edilen Oasis’e sahiptiniz. Hepimizin istediği şeyin bu olduğunu düşünmüyorum.

Söyleyeceğim şey, metaverse’nin daha büyük vizyonunu sağlamak için altyapı söz konusu olduğunda şu anda mevcut değil, henüz burada değil. Çünkü 5G’den fazlasına ihtiyacınız olacak. 6G’ye ihtiyacınız olacak. Farklı uç bilgi işlem seviyelerine ihtiyacınız olacak. Şu anda var olmayan pek çok farklı şeye ihtiyacınız olacak.

Şu anda bu dünyayı inşa etmekle kim ilgileniyor?

Oyun motorları – yani hem Unity hem de Unreal ve Epic Games – çok büyük oyuncular. Roblox muazzam bir büyüme gördü. Facebook’unuz da var. Amazon Web Servislerini atmazdım. Bence bulut bilişim kritik olacak, ancak oyun teknolojisi tarafının oldukça ilginç olduğunu düşünüyorum.

Bu şirketlerden bazılarının ve pazara sunacakları bazı teknolojilerin ve şeylerin hızlandığını göreceksiniz. Ve sonra, The Fabricants ve Artifact gibi metaverse yabancı şirketler var ve bu türler, yükselen ve gelmekte olan ve gerçekten ilginç olan bu türler.

İşletmeler meta veri tabanında nasıl çalışabilir?

Meta veri tabanında, dijital sahiplik ile ilgili pek çok şey var. Çocuklarım, oynadıkları platformlardaki ürünlerin dijital sahipliğini zaten anlıyor. Avatarları için buna veya buna sahip olduklarını zaten biliyorlar. Avatarlarını Stella McCartney güneş gözlükleriyle ya da her neyse giydirebilirler. Bu yüzden zaten bir dijital sahiplik kavramına sahipler ve bence bu, işletmeler için bakış açısını değiştiriyor, sadece aktif hale getirmek, metaverse ile ilgili eğlenceli bir pazarlama aktivasyonu yapmak değil, aynı zamanda uzun vadeli stratejiler hakkında düşünmekle ilgili. Ve bu onlar için yeni bir gelir fırsatı mı oluyor? Markaya ve ne sattıklarına bağlı ama evet, işi değiştiriyor.

NFT’ler ve blok zinciri ile, diğer insanların sahip olamayabileceği veya belirli kulüplere ait olmayabilecek belirli şeylere erişmenizi sağlayan NFT’lere sahip olmanın çok büyük bir unsuru var ya da ben bir Sıkılmış Maymun’um, Ben Mutant Bir Maymun’um, bu yüzden Bored Ape Yat Kulübünün bir parçasıyım, potansiyel olarak IP sahibi olabiliyorum. Gelecekteki Çılgın Toons’un ne olabileceğinin IP’sine sahip olmak ya da ne olacağını kim bilebilir?

Gelecekte IP’yi oluşturacak bu grupların bir parçası olabilmek için bazı harika fırsatlar olduğunu düşünüyorum.

Kaynak:

https://www.freethink.com/technology/building-the-metaverse-cathy-hackl-gives-us-a-glimpse-of-the-future