EnglishFrançaisDeutschTürkçe

Qualcomm bugün filosuna en son eklenen ürünü duyurdu : Snapdragon AR2. AR gözlükleri için tasarlanan yonga seti bir işlemci, yardımcı işlemci ve bağlantı içerir. 60’tan fazla AR ve VR başlığında kullanılan Snapdragon XR yongalarına katılarak AR’ye özel tasarıma ayrılıyor.

Bu, Qualcomm ve AR için önemli bir an çünkü mekansal bilgi işlemin alt kümesi kendi çipini alıyor. Bu, Qualcomm’un kendi amaca yönelik işlemcilerini destekleyecek kadar büyük olacağına dair kategoriye olan güvenini gösteriyor. Ve parasını ağzının olduğu yere koyuyor.

Yonga setinde daha derine inerek, yukarıda listelenen bileşenlerin AR gözlük çerçevelerine entegre edilmesi ve düzenlenmesi amaçlanmıştır. İşlemci gözlüğün kollarından birine sığarken bağlantı (WiFi 7 çipi) diğer kola gömülü ve yardımcı işlemci burun köprüsüne gidiyor.

Bu yapılandırma, optimum dağıtılmış işleme için tasarlanmıştır. Örneğin, işlemci diğer şeylerin yanı sıra sahne anlayışını ve çıktıyı görüntüler. Yardımcı işlemci, göz takibine güç verir ve bağlantı, akıllı telefon gibi bir ana cihaza köprü görevi görür.

Bu dağıtılmış yük, işleme birimlerinin ısısını ve hacmini yayarak AR gözlük üreticileri (Qualcomm’un müşterileri) için tasarım engellerini azaltmayı amaçlamaktadır. AR gözlük tasarımı, UX ve giyilebilirlik arasında bir denge oyunu olduğu için bu, başka türlü zordur.

Qualcomm Başkan Yardımcısı ve XR Genel Müdürü Hugo Swart, katıldığımız bir basın ön brifinginde, “Bu çip hakkında heyecanlanmamın nedenlerinden biri, hepimizin modaya uygun, şık cihazların piyasaya sunulmasını istememizdir,” dedi. performanstan ödün vermek.”

Güçlü Yönlerinize Oynayın
AR2’nin tasarımından açıkça anlaşılan bir şey, Qualcomm’un AR gözlükleri için bir tasarım ilkesi olarak dağıtılmış işlemeyi ikiye katlamaya devam etmesidir. Bu tamamen, belirtildiği gibi, bilgi işlem yükünü gözlüklerin kendileri ve yakın bir ana cihaz arasında paylaşmakla ilgilidir.

Geri adım atarsak, bağımsız (HoloLens 2) ve bağlı (Magic Leap 2) dahil olmak üzere birkaç AR gözlük tasarımı vardır. Aralarında oturan, yüzü aşınmış ekran çevre birimleri (Nreal Light) ve hesaplama yükünü bölen akıllı görüntüleyiciler (Lenovo A3) içeren “izleyiciler”.

Bu son kategori, dağıtılmış işlemenin parladığı, güç verimliliği ve daha zengin bir UX elde ettiği yerdir. Burada her şey, yüzünüze takılması amaçlanan bir cihazdan yüksek termal bilgi işlem işleme yükünü boşaltmakla ilgili. Bunu yapmak, yukarıda belirtilen temel tasarım zorluklarını hafifletir.

Sonuç olarak, gözlükler konumsal izleme ve bilgisayar görüşünü işleyebilirken, akıllı telefon veya bilgi işlem diski, uygulamaları ve grafik işlemeyi (GPU) çalıştırmak için ağır işi yapar. Bu sadece işleri yaymakla kalmaz, aynı zamanda her bir donanım parçasının güçlü yönlerini ortaya koymasına izin verir.

Örneğin AR2, yeniden yansıtma gibi gelişmiş işlevler için 2 milisaniyenin altında gecikme süresi ve düşük güç tüketimi sağlar. Bu, bir AR cihazının dijital olarak yerleştirilmiş nesnelerin etrafında hareket ettiği ve bu nesneleri sabit tutmak için hareketini sürekli olarak yeniden yerelleştirmesi ve izlemesi gerektiği zamandır.

Swart, “Bağımsız AR yapmak isteyen bazı müşteriler yine de XR ürün grubumuzu kullanabilir” dedi. “Ancak şık, düşük güç tüketen bir cihaza sahip olmak istiyorsanız, bir AR çözümüne ihtiyacınız var. Çok farklı bir çip. Yalnızca AR özellikli bir çip oluşturmak zorundaydık. Bu nedenle yeni ürün kategorisini oluşturduk.”

Kaynak:

https://arinsider.co/2022/11/16/qualcomms-ar2-is-first-chipset-built-just-for-ar/