Sanal alışveriş merkezlerinin avantajı, yerlerinin tükenmemesidir. Bu yıl içinde piyasaya çıkacak ve sonunda 100 kat ve 100 milyon fit kare alana sahip olacak olan TheMall buna bir örnek .
Alan Smithson’ın MetaVRse şirketi yedi yıldır TheMall üzerinde çalışıyor. GamesBeat ile yaptığı röportajda Smithson, alışveriş merkezini 2022’nin dördüncü çeyreğinde başlatmayı beklediğini söyledi. Alışveriş merkezinin herhangi bir indirmeye, uygulamaya veya özel bir donanım platformuna ihtiyaç duymadan web üzerinden erişilebilir olacağını söyledi. Ve blockchain teknolojisini kullanacak.
Smithson, 2015 yılında Julie Smithson ile birlikte şirket üzerinde çalışmaya başladı ve 2016 baharında şirketi kurdu. Aralarında CEO Paul Konieczny; Walid Abdelaty, baş teknoloji sorumlusu; ve pazarlama başkanı Stefanie Smith (eski adıyla Ikea). 2020’de alışveriş merkezini web üzerinde çalıştırmak için bir motor yaptılar ve üzerinde çalışmaya devam ettiler ve bu yılki lansman için daha iyi grafiklere sahip ikinci bir motor ürettiler.
Smithson, “Amacımız metaverse’de 1 numaralı perakende ve eğlence destinasyonu olmak ve tanıdık olandan başlayarak kripto yerlisi olmayan insanları getirebileceğimize inanıyoruz” dedi. “Kripto kardeş kültürüne hiç odaklanmadık. Sıradan insanları bu işe dahil etmek istiyoruz ve bu video oyuncularıyla başlıyor ve oradan devam ediyor.”

Bir demo gördüm ve görüntüler oldukça net görünüyor. Dizüstü bilgisayarımda web üzerinden giriş yaptım ve iyi çalıştı.
Bir mağazadaki bir motosiklet demosu, hareket eden bazı etkileşimli parçalara sahipti. Ancak, konsollardan veya oyun bilgisayarlarından gelen gelişmiş oyun motorlarından ve özel donanımlardan yararlanmaya karşı web içeriğine odaklanmanın verdiği ödünü yine de görebilirsiniz. TheMall, bir Unreal Engine 5 oyunu kadar etkileşimli veya gerçekçi olmadığı için bu anlamda hardcore oyuncular için tasarlanmamıştır.
“Açıkçası bu Unreal Engine değil çünkü bir mobil tarayıcıda çalışıyoruz. Ancak ikinci sürümde tanıtacağımız şeylerden biri, mobil tarayıcıda çoklu iş parçacığını gerçekten çözdük. Bu nedenle, telefonunuzu eritmeden bir mobil tarayıcıda milyonlarca çokgenin görünmesini sağlamak için yaratmamız gereken bir dizi farklı gerçekten harika yenilik var.”
Smithson, siteye erişmek için eski akıllı telefonları veya diğer oyun dışı cihazları kullanabilecek, web’deki mümkün olan en geniş kitleyi hedeflemeyi seçti. TheMall, satın alabileceğiniz dijital ürünlerin yanı sıra fiziksel ürünler veya dijital olarak teslim edilen ürünlere sahip olacak.
Geçtiğimiz altı yıl boyunca şirket, platformu oluştururken çok sayıda eğitim ve pazarlama etkinliği gerçekleştirdi. Daha sonra, insanlar Zoom video görüşmelerinden daha iyi bağlanma yolları aradığından, metaverse pandemi sırasında moda oldu. Decentraland, The Sandbox, Roblox ve Minecraft gibi dünyalar çok fazla ivme kazandı.

Ancak bu dünyaların aksine, Toronto merkezli MetaVRse, gerçek mağazaların ve ürünlerin nasıl görüneceğini göstermek için daha fazla girişimle bloklu değil daha gerçekçi görünen grafiklere odaklanmayı seçti.
“Neden 1990’ların grafiklerini kullanıyor gibi görünüyorlar?” Smithson’a ait. “İnternette çok daha iyisini yapabileceğimizi fark ettik. Ve böylece TheMall adlı kendi deneyimimizi oluşturmaya başladık.”
Web tabanlı grafiklerin hala sınırlamaları olsa da, Smithson, bu kadar geniş bir alan yaratmak için kullanılmaları açısından oldukça devrimsel olduklarına inanıyor. Firma kendi özel WebGL katmanını kullanır. Ve bir grafik hilesi kullanarak TheMall, 21.000 poligonlu bir nesneyi bir megabaytlık bir veri parçası olarak görüntüleyebilir.
Bu, verileri yakınlaştırmayı kolaylaştırır, ancak yine de bir nesnenin etrafında hareket etmeyi veya alışveriş merkezinde dolaşmayı kolaylaştırır. İPhone 6 veya sonraki cihazları hedefler. Sanatın çoğu Adobe Substance ile dahili olarak oluşturulmaktadır.
“Tamamen inşa edildiğinde 100 milyon metrekare olacak. Bunu bir perspektife oturtmak gerekirse, dünyanın en büyük alışveriş merkezi Mall of Dubai’dir ve 12 milyon metrekaredir,” dedi Smithson. “Yani bu kabaca sekiz kat daha büyük.”
Şirket, 100 katın yaklaşık %70’ini değiştirilemez tokenler (NFT’ler) olarak satacak. Geliştiriciler daha sonra katları değiştirebilir ve markaları ve deneyim merkezlerini getirebilir. Şirket, kat sahipleri için bir likidite seçeneği yaratmak istediği için, katların yaklaşık %30’u, satın aldıklarını yeniden satabilecek yatırımcılara satılacak.
“Spekülatörlerle dolu bir alışveriş merkezinin olmasını istemediğiniz için insanların zeminlerine hiçbir şey inşa etmemesini istemedik” dedi.
“Hedefimiz metaverse’de 1 numaralı perakende ve eğlence destinasyonu olmak ve tanıdıklardan başlayarak kripto yerlisi olmayan insanları getirebileceğimize inanıyoruz” dedi. “Kripto kardeş kültürüne hiç odaklanmadık. Sıradan insanları bu işe dahil etmek istiyoruz ve bu video oyuncularıyla başlıyor ve oradan devam ediyor.”
Alışveriş merkezini üçüncü kişi veya birinci kişi olarak görüntüleyebilirsiniz. TheMall gerçekten bir oluşturma aracı ve bir topluluk için bir platformdur.

“TheMall, çekim yapmak yerine alışveriş yapmak için Fortnite’ımız” dedi. “Markalar, kendi marka ortamlarını, özel etkinliklerini veya damla özel ürünleri yaratma yeteneğine sahiptir. NFT’leri basabilir, etkileşimli oyunlar yapabilir ve alışveriş merkezinde geçirilen zamanla başarıyı ölçebilirler. Bir müşterinin alışveriş merkezinde geçirdiği süre ile bu yapı içinde farklı satıcılarla harcadıkları para arasında doğrudan bir ilişki vardır.”
Smithson, her zaman değişen ünlü deneyimleri yaratmak için markalarla çalışmayı umuyor. MetaVRse, alışveriş yapanlar için daha iyi kişiselleştirme sağlamak için AI algoritmalarını kullanmayı planlıyor. Arabalara ilginiz varsa, üzerinde arabaların olduğu yere gidebilirsiniz. Alışveriş yapanların tercih edebileceği sadakat programlarına dayalı önerilerde bulunacaktır. (Smithson, Avrupa’nın Genel Veri Koruma Yönetmeliğine uyacağını söyledi).
Smithson, “Markaların giyim ürünleri yaratması ve farklı şeyleri süslemesi için standart bir yola sahip olabileceğiz” dedi. “Ayrıca ReadyPlayerMe avatarlarını yerel olarak kabul etmek istiyoruz. Sistemimizde çalışıyorlar, sorun değil. Onları tamamen test ettik.”
Ve TheMall, daha güvenli işlemler için güvenlik protokollerine sahip olacak.
Smithson, “Oldukça ilginç olan Kronos uyumlu olacağız” dedi.
MetaVRse kendi avatar sistemini sıfırdan oluşturdu ve markaların bileklik, bilezik, kolye, küpe, saç, aksesuar, gömlek, ceket, pantolon, ayakkabı veya kemer gibi şeyler üretmesi için küresel bir standart oluşturmayı umuyor. Avatarı bir NFT olarak basabilirsiniz. Her tüketici başlangıçta 10 arkadaşını davet edebilecek.
Smithson, “Amacımız gerçekten fotogerçekçi ürünler ve mağazalar ya da elimizden geldiğince fotogerçekçi ürünler yaratmak” dedi. “Açıkçası bu Unreal Engine değil çünkü bir mobil tarayıcıda çalışıyoruz. Ancak ikinci sürümde tanıtacağımız şeylerden biri, mobil tarayıcıda çoklu iş parçacığını gerçekten çözdük. Bu nedenle, telefonunuzu eritmeden bir mobil tarayıcıda milyonlarca çokgenin görünmesini sağlamak için yaratmamız gereken bir dizi farklı gerçekten harika yenilik var.”
TheMall’ın düşük kodlu geliştirici araçları, bir mağaza oluşturmayı ve oluşturulduktan sonra değiştirmeyi de kolaylaştırır. Araç, sürükle ve bırak arayüzüne sahiptir. Geliştiriciler katları 10.000 metrekarelik mağazalara bölebilir. Ve mağazaların kendi mağazalarında çalışan videoları olabilir.
TheMall, sistemin tamamen anonim olmadığından emin olarak iyi davranışları teşvik etmeyi umuyor. 95 farklı cüzdan ve 15 kripto para birimine erişim sağlayan Bitpay adlı bir satıcı kullanarak kripto ödemelerini kabul edebilir. Ayrıca Stripe kullanarak kredi kartınızla da ödeme yapabilirsiniz.

Smithson, “Markalar tasarımları üzerinde tam kontrole sahip ve markalar için güvenli bir ortam hedefliyoruz” dedi.
Alışveriş merkezinde yapılan alışverişlerde MetaVRse, App Store’larda %30’a karşılık %3 komisyon ücreti alıyor. Bu şekilde, Smithson bunun yıkıcı olacağını umuyor. Geliştiriciler için TheMall, kiralama ücretinin %3’ünü alıyor. Bir milyon metrekarelik bir zeminin başlangıç fiyatı, yaklaşık 300.000 dolar olan 100 ETH’dir (Ethereum kripto para biriminde).
Smithson, şirketin VR kulaklık entegrasyonları üzerinde çalıştığını söyledi. TheMall’in halen inşa edilmekte olan kişiselleştirilmiş bir konsiyerji olacak ve konsiyerj, yapay zekayı kullanan bir kişiliğe sahip olacak. Şirket zamanla konserler, gösteriler ve komedi gösterileri gibi etkinlikler eklemeyi umuyor. Ve sanatçıları ve etkileyicileri getirecek.
Smithson, “Amacımız her yerden erişilebilir olmak ve bir tarayıcıda olduğu ve mobil ve masaüstü bilgisayarlarda çalıştığı için yaklaşık 7 milyar uyumlu cihaza ulaşabiliyor” dedi.
GamesBeat’in oyun endüstrisini ele alırken gösterdiği inanç, “tutkunun işle buluştuğu yer”dir. Ne anlama geliyor? Size haberlerin sizin için ne kadar önemli olduğunu anlatmak istiyoruz – sadece bir oyun stüdyosunda karar veren biri olarak değil, aynı zamanda bir oyun hayranı olarak. İster makalelerimizi okuyun, ister podcast’lerimizi dinleyin veya videolarımızı izleyin, GamesBeat sektör hakkında bilgi edinmenize ve onunla etkileşime girmenin keyfini çıkarmanıza yardımcı olacaktır.
Kaynak: