Yirmi yıl önce pop yıldızlarının bir izleyici kitlesi oluşturmak için bir dizi köklü kanalı vardı: rekor satışlar, radyo oyunları, müzik videoları ve canlı performanslar. Bugün, sanatçılar için hayranlarla bağlantı kurmanın heyecan verici yeni bir yolu var: sanal dünyalar. Öncü pop yıldızları, mevcut takipçileri memnun etmek ve yepyeni bir hayran kitlesine ulaşmak için dijital dünyaya dönüyor.
Aya Nakamura böyle bir yenilikçidir. Listelerde en üst sıralarda yer alan Fransız-Malili şarkıcı, kısa süre önce dünyanın dört bir yanından sanatçıların yer aldığı bir dizi müzik deneyimi olan Fortnite Soundwave Series’de yer aldı.
Fortnite oyuncuları yakın zamanda Fortnite’ın Yaratıcı araç seti kullanılarak sıfırdan oluşturulmuş bir deneyime katılmaya davet edildi . Orada, çığır açan bir müzik deneyiminde Fransa’dan bir sanatçının Fortnite’ta ilk kez sahne aldığı görüldü.
Aya ve plak şirketi Rec. 118 / Warner Music Fransa , MetaHuman Creator’ın yardımıyla yıldızın dijital bir kopyasını oluşturmak için XR stüdyosu MADO XR ile işbirliği yaparken , deneyimde gösterilen müzik videoları için sanal ortamları oluşturmak için Unreal Engine 5 kullanıldı.
Gerçekçi avatarlar için MetaHuman
MADO XR’nin Kurucusu, CEO’su ve Yaratıcı Direktörü Louis de Castro, “Bu projeyi duyduğumda, ne kadar büyük bir atılım olacağını hemen anladım” diyor.
De Castro için, Aya Nakamura’nın Soundwave Serisi performansı, dijital dünyanın müzik sanatçıları için nasıl bir tuval haline geldiğini mükemmel bir şekilde özetliyor. “Bunu hayal gücünüzü artıran ve aynı zamanda performansınıza farklı bir açıdan bakmanıza olanak tanıyan devasa bir oyun alanı olarak hayal ediyorum” diye açıklıyor. “Metaverse’in tüm gücünü gösteren devasa bir projenin parçası olmak, öncü olmak gibidir. Daha heyecan verici ne olabilir?”
Aya Nakamura sanal deneyimi, hem Aya hem de Fransız müziği için bir dönüm noktasını temsil ediyor – Aya’nın kendisi için kaybolmayan bir nokta. Deneyimden önce, “İşbirliği, şimdiye kadarki en büyük gösterimi eski, yeni ve dünyanın her yerinden hayranlara gerçekleştirme fırsatı” dedi. “Müziğimi hepinizle paylaşmak ve Fortnite ile işbirliği yapan ilk Fransız sanatçı olmak için sabırsızlanıyorum !” Warner Music Fransa Başkanı Alain Veille, Fortnite
gibi sanal dünyalarda barındırılan müzik deneyimlerinin , sanatçılara zaten zamanlarını harcadıkları hayranlarla tanışmaları için eşsiz bir fırsat sunduğunu açıklıyor. “ Fortnite gibi bir oyuna sanatçıları getirmekOyuncuların sevdiği, ortak ilgi alanlarını paylaşan hayranlarıyla daha doğrudan bağlantı kurmalarını sağlamanın bir yolu” diyor. “’ Fortnite hayranı oldukları hakkında hiçbir fikrim yoktu ‘, hayranlardan en sevdikleri sanatçılar hakkında duyduğumuz yaygın bir olumlu nakarattır.”
Sanal deneyimler, hayranlarla bağlantı kurmanın yeni ve heyecan verici yollarını sağlamanın yanı sıra, meşgul müzik sanatçılarının aynı anda milyonlarca kişiye ulaşması için çok daha pratik bir yol sunabilir. Veille, “Birçok şehir ve mekandan geçen canlı bir tura kıyasla, sanatçının işleri halletmek için programı etrafında çalışmak için genellikle daha fazla esnekliğe sahibiz” diyor.

Aya’nın ekibi bunu proje zaman çizelgesinde hesaba katmayı başardı ve hatta sürecin bir parçası olarak MetaHuman Creator kullanarak sanatçıyı bir avatar olarak yeniden yaratma yaklaşımına ilham verdi. Veille, “Yapım çalışması, canlı bir konser veya turun kişisel gereksinimlerinden daha esnekti” diye açıklıyor.
Sanal dünyalar müzikte yeni bir sınırdır. Şirketler ve sanatçılardan hayranlara kadar herkes, bu dijital alanların sanatçı-fan ilişkisi için ne anlama geldiğini öğrenmek için birlikte bir yolculuğa çıkıyor.
Warner Music Group’un Dijital Baş Sorumlusu Oana Ruxandra’nın açıkladığı gibi, bu sanatçılar, ekipleri, hayranları ve platformlarla el ele öğrenmek anlamına geliyor. “Aya ile yaptığımız bu proje, vizyonunu daha bütünsel olarak oluşturmasını sağlamak için yeni araçlar denememizi sağladı” diyor.
“Örneğin, MetaHuman aracını Unreal Engine 5 ortamında ilk kez kullandık. Animasyonun aslına uygunluğu, Aya’nın gerçek hareketlerini bu sanal alan içinde yakalama yeteneğimiz görmek şaşırtıcıydı ve hepimizi inanılmaz derecede heyecanlandırdı ve ilham verdi.”
Sanal dünyalar için Unreal Engine 5
MADO XR, sanatçının görsel konseptini, senaryosunu ve avatarını müzik ve dijital endüstrilerin yetenekli emektarları ile işbirliği içinde geliştirdi.
Ekip , müzik videosunun senaryosunu geliştirmek için yönetmen ikilisi The Quiffs ile çalıştı. Paris merkezli 3D tarama stüdyosu Scan Engine , yaratıcı dijital stüdyo Shape Shifters Creative’in avatarını oluşturmak için kullanacağı dijital verileri elde etmek için Aya’yı taramakla görevlendirildi . Deneyimde ekranlarda yayınlanacak müzik videolarının sanal ortamları, Komet Xperience’den Fransız sanatçılardan oluşan bir ekiple birlikte geliştirildi.

Sürecin ilk adımı taramaydı. Ekip, MetaHuman Creator’a aktarılan yüksek kaliteli bir tarama oluşturmak için Aya’nın yüzünün ve vücudunun 150’den fazla fotoğrafını çekti . De Castro, “Sürecin en zorlu kısmı onu insan yapan ayrıntılardı – ten rengiyle ve yüz gölgeleriyle dudak rengini ayarlamak, böylece MetaHuman Creator’da da aynısını yapabildik,” diyor De Castro. “Bir sonraki adım, duygularını ortaya çıkarmak için yüz teçhizatını yeniden bir araya getirmekti. Ondan sonra hareket yakalama ile animasyona geçtik.”
Yukarıda açıklanan yüz teçhizatının yeniden monte edilmesi işlemi artık otomatikleştirilebilir . De Castro, MetaHuman Creator’ın dijital insanlar yaratma konusunda oyunu değiştirdiğine inanıyor. “En iyi yanı, yetenekli bir 3D sanatçısı veya yeni başlayan herhangi bir yaratıcının avatar yaratmaya dahil olmasına izin vermesidir” diyor. “Kullanıcı dostu ve sezgiseldir ve sağlanan rehberlik, teknolojiyle daha önce hiçbir bilgisi olmayanlar için bile iyi bir avatar şekillendirmek için yeterlidir.”

İlk benimseyen biri olarak De Castro, gerçek bir insanı taklit edecek bir yüz ifadesi elde etmek için yüz donanımını, animasyonu ve kemikleri yeniden yapmak zorunda olduğunuz geleneksel boru hattından dijital insan teknolojisinin ne kadar geliştiğini gördü. “Bu anlamda MetaHuman Creator gerçekten tek seferlik bir araçtır” diyor.
Takımın başarısının en iyi turnusol testi, sanatçının kendisinin tepkisidir. Aya, “Avatarımı keşfettiğimde gerçekten şaşırdım” diyor. “Çok gerçek görünüyor – özellikle hareketler ve jestler. Kendimi anında tanıdım, gerçekten etkileyici!”

Aya’nın performansı, Fortnite’ın içine kurulmuş sanal bir ortamda ekranlarda yayınlandı . Atlas Creative Studios tarafından geliştirilen oyuncular bu sanal dünyayı keşfederken aynı zamanda Aya’nın müziğini de deneyimleme fırsatı buldu.






Atlas’taki ekip, müzik videosundaki CG görsellerinin görünümünü ve verdiği hissi, oyuncuların içinden geçtiği sanal dünya için yeniden yaratmak için çok çalıştı. Normalde Fortnite’da görmeyi beklediğiniz daha fotogerçekçi bir görünümle sonuçlanan müzik videosunun dijital Aya ve UE5 tarafından oluşturulmuş ortamları ile ekibin iyi bir eşleşme elde etmek için Fortnite’ın Yaratıcı araç setine dalması gerekiyordu.

Stüdyonun kurucu ortağı ve CEO’su Michael Herriger, “Yapmamız gereken pek çok şey tipik bir Fortnite haritası gibi görünmüyor, çünkü videoya uyacak şekilde çok fazla ışıklandırma ve farklı şeyler ayarlamamız gerekti” diye açıklıyor. “İşi gerçekten harika yapan da bu ; aynı zamanda ‘Fortnite’dasınız ama Fortnite’ın dışındasınız’ deneyimine sahip oluyorsunuz, bu da heyecan verici . “
Müzik deneyimlerinin geleceği
Ruxandra, Warner Music’in geleceğin ultra ince kulaklık cihazlarına yerleştirilmiş hipergerçeklik metaverse deneyimlerini getireceğine inandığını söylüyor. “Bu metaverse deneyimleri kalıcı, eşzamanlı ve canlı olacak” diyor. “Dijital ve fiziksel dünyaları kapsayacak, benzeri görülmemiş bir birlikte çalışabilirlik sunacak, çok çeşitli katkıda bulunanlardan gelen içerikle doldurulacak ve kendi tam olarak işleyen ekonomilerine sahip olacaklar.”
Ruxandra, bu metaverse deneyimleri içinde, müziğin baskın bir etkileşim, iletişim ve tüketim biçimi olacağını söylüyor. “Sanatçılarımızın hayranlarıyla sürükleyici, gerçek zamanlı ve özelleştirilebilir yollarla etkileşim kurma olanakları sonsuzdur” diye açıklıyor. “Sanatçılarımızın bu alanlarda uzman olmaları için gereken araçlara sahip olmalarını sağlayabilmemiz için, bu gelecekteki deneyimlerin başlangıcında, burada ve şimdi kazmaktan inanılmaz heyecan duyuyoruz.”
De Castro için Fortnite , Ruxandra’nın tanımladığı gibi sanal müzik deneyimleri için doğal bir yer. “Kabul edelim, kimse Fortnite ekibinden daha iyi bir sanal şov sergileyemez” diyor. “ Fortnite gibi parti yokBu, Epic Games’in en iyi oyun içi konserleri yapma konusunda ileri görüşlü bir ev sahibi olarak kendisini kurmasına yardımcı oldu.
“Platform, oyuncuları, müzik sanatçılarını, genel olarak sanatçıları ve tasarımcıları bir araya getirmek isteyenler için bir numaralı hedef olarak bize kendisini önerdi. Metaverse vızıltısıyla, dijital gerçekliğin nasıl çalıştığının en iyi örneği.”
Kaynak: